8-Б КЛАС УКРАЇНСЬКА МОВА


Завдання на тиждень з 25 по 29 травня та на літо

Тема уроку:
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок

1. Перегляньте відео, повторіть складні випадки  правопису.



2. Перегляньте весь матеріал уроків у блозі, повторіть.


3. Виконайте тренувальну вправу ТУТ
                                 
Завдання на літо 
Повторіть матеріал у блозі  та  правила  ТУТ  і не забудьте
 прочитати літературу на літо, посилання  ТУТ 

Успіхів!



Рекомендую: Лето! Картинки(gif)


________________________________________________________________________________
Завдання на тиждень з 18 травня  по 22 травня

Тема уроку:
Повторення вивченого. Контрольна робота за рік

Виконаємо три кроки

                 Крок 1 Перегляньте відео і повторіть матеріал. Ця тема була складною.





Крок 2 Напишіть роботу в зошит. Фото надішліть електронною поштою     
             
Самодиктант

Дніпро! Від цього слова (с,з)падає з тебе зневіра і втома і (с,з)цілюєшся ти ослаблений і повертаєш собі жи(т,тт)єдайні сили.
 Не/в/образі водного шляху не/у/вигляді повені не/стримної й бурхотливої не в картині сизого безме(ж,жж)я простору (с,з)повненого світла барв і гомону постає Дніпро. Він є символом нашої сутності вічного буття народу його бага(ц,тс)тва сили і здоров’я. 
 Висвітливши у своїй душі цей символ воскресаєш як тлінний Лазар з не/буття. Стаєш мов хрест на церковній бані  св...ятий і чистий.
 Дніпро… Розділився монолітний і дужий на річки потоки й рукави ніби стомився дорогою й спинитися хоче. Досягаючи столиці України він омиває зелені острови тихою гладі(н,нн)ю засинає на лебединих озерах. Та допавши до зелених круч (П,п)ечерська вир(и,е)вається на степовий простір. Тоді благословляють золотим блиском його не/стримний біг до моря суворі шпилі (Л,л)аврських соборів. 

Крок 3 Виконайте контрольну роботу.Сайт "На урок" тест  ТУТ

Завдання необхідно виконати до 20 травня 23:00 Код доступу 853229

Крок 4 Бережіть себе!:))
____________________________________________________

Завдання з 12 травня по 15 травня


Діти, сьогодні ми  повторюємо матеріал з теми "Орфографія. Фонетика" і виконуємо контрольну роботу. Тема уроку так і звучить:
Контрольна робота з етики - презентація з філософії

Контрольна робота за ІІ семестр. Повторення вивченого




Ваше завдання:

1. Виконайте тест з сайту "На урок" 
Завдання необхідно виконати до 14 травня 15:00

Код доступу 985298
2. Повторіть матеріал з теми "Орфографія.Фонетика"



Правопис и, і, ї, у
Пишемо и
у загальних і географічних назвах після д, т, з, с, ц, ж (дж), ч, ш, р (правило «дев’ятки») перед літерами на позначення приголосних (крім й)дисципліна, система, Алжир, Сирія, Мексика
***
Пишемо і
на початку словаікона, історія
після літер на позначення приголосних, що не входять до правила «дев’ятки»піраміда, фінанси, бізнес
перед літерою на позначення голосного або йпіаніно, радіус, ажіотаж, позиція
у кінці незмінних слівтаксі, поні, колібрі
в окремих власних назвахГрімм, Сідней, Дідро, Россіні

Зверніть увагу! У ряді слів іншомовного походження, давно засвоєних українською мовою, після літер, що не входять до «дев’ятки», відповідно до вимови пишеться илимон, мирт, кипарис, спирт, кинджал, нирка тощо.
З и, а не з і пишуться слова церковного вжитку: диякон, єпископ, мир­та, християнство тощо.
Пишемо ї
після літер на позначення голоснихмозаїка, Енеїда (але в складних словах, де перша частина закінчується на голосний, на початку другої пишеться і: староіндійський, доісторичний)
***
Пишемо у
у словах, запозичених із французької мови, після літер на позначення шиплячих ж, ч та в словах парфуми, парфумеріяжурі, парашут, Жуль
 ***
Подвоєння літер на позначення приголосних
Подвоєння відбувається:
у власних назвах і словах, похідних від нихАндорра, андоррський
за збігу однакових приголосних на межі префікса й кореня, якщо в мові вживається паралельне непрефіксальне словоІмміграція (міграція), сюр­реалізм (реалізм) (але анотація, конотація)
В окремих загальних назвах, які треба запам’ятати: білль, бонна, брутто, булла, ванна, вілла, дурра, мадонна, манна, мірра, мотто, мулла, нетто, панна, пенні, тонна, панно.

Зверніть увагу! У загальних назвах іншомовного походження приголос­ні не подвоюються: бароко, група, сума, шосе, ват (але Ватт), фін, комі­сія тощо.
***
М’який знак
М’який знак пишемо після д, т, з, с, л
перед я, ю, є, ї, йоательє, мільярд, консьєржка
відповідно до вимови після л перед літерами на позначення приголоснихальтруїст, фільм (але залп)
відповідно до вимови в кінці слівмагістраль, каніфоль (але бал, шприц)
М’який знак не пишемо
перед я, ю, коли вони познача­ють сполучення м’якого або пом’якшеного приголосного з а, утюль, нюанс, резюме
***
Апостроф
Апостроф пишемо перед я, ю, є, ї
після б, п, в, м, ф, ж, ч, ш, г, к, х, рінтерв’ю, дистриб’ютор, миш’як, Женев’єва
після кінцевого приголосного префіксаін’єкція, ад’ютант, кон’юнктура
Апостроф не пишемо
перед йокурйоз, серйозний
коли я, ю позначають пом’якшення попереднього приголосногоманікюр, бюджет, бязь

Зверніть увагу! Апостроф пишемо після початкового д, о в прізвищах: Жанна д’Арк, О’Генрі тощо.

Сподіваюсь, що ви вивчите правила, адже грамотність- це потреба нашого часу.
Бажаю гарного настрою!

____________________________________________________________________________



Завдання з 04 травня по 08 травня

Монолог, діалог, полілог як риторичні форми професійного ...Тема уроку:
Діалог і полілог. Узагальнення й систематизація вивченого. Підготовка до контрольної роботи

Діало́г — двосторонній обмін інформацією між двома або більше людьми у вигляді питань та відповідей. Монологічний і діалогічний тексти розрізняються між собою як з погляду структури, що лежить в основі мовленнєвої ситуації, так і з погляду закономірностей текстоутворення, що в них діють.


Мова, в якій беруть участь більше двох осіб, називається полілогом.
Розгляньте діалог:



Діалог

     Мета такої мови - впливати на думку (відношення, світогляд, переконання та ін.) Слухачів, переконати їх у чомусь, або вплинути на їх інформаційний рівень або передати їм знання. У зв'язку з цим монологічне мовлення вимагає зв'язного викладу думок, а також не тільки попередньої підготовки текстового повідомлення виступаючого, але і скрупульозного вивчення і аналізу передбачуваної аудиторії. Вона вимагає від мовця вміння логічно і послідовно викладати свої думки, висловлювати їх в ясній, доступній і виразній формі.

 А зараз перегляньте відео, повторивши розділові знаки при прямій мові та діалозі:





А зараз повторимо вивчене у 8 класі. Перегляньте це відео:





Завдання:
Виконайте тест - Сайт "НА УРОК"

Завдання необхідно виконати до 8 травня 23:00
Код доступу 974574

                           Гарного весняного настрою!
______________________________________________________

Завдання з 27 квітня по 30 квітня

Тема уроку:  "Пряма і непряма мова як засоби передачі чужого мовлення . Розділові знаки при прямій мові. Цитата як засіб передачі чужого мовлення"

Розгляньте таблиці:

Пряма й непряма мова. Цитата – Українська мова та література

Учитель:
Пряма мова і розділові знаки при ній

Чужа мова, передана дослівно від імені того, кому вона належить, називається прямою мовою.

Слова, що вказують, кому належить пряма мова і як вона висловлена, називаються словами автора.

Пряма мова береться з обох боків у лапки.
Увага! В лапки беруться знак питання, знак оклику і три крапки. Крапка і кома виносяться за лапки. Проте, якщо є вже знак питання, знак оклику чи три крапки, то ні крапка, ні кома після них не ставиться.

1. “Мамо, — питаю, — то льони цвітуть?” А мати сміються: “То, — кажуть, — Дніпро”. — “А чого він такий синій?” — “Від неба”, — кажуть. (О. Гончар.)
2. “Який же ти мудрий!” — усміхнувся батько. Послухаю, пожурюся, у старих спитаю: “Чого, батьки, сумуєте?” (Т. Шевченко.)

Розгляньте схему запису речення з прямою мовою:

Розділові знаки при прямій мові – Українська мова та література

Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то після них ставиться двокрапка, а якщо в середині або після неї, то виділяються комою й тире і пишуться з малої букви.
Якщо слова автора розривають пряму мову на межі двох речень, то після слів автора замість коми ставиться крапка.
Якщо слова автора вживаються в середині прямої мови й умовно діляться на дві частини, причому одна частина слів автора стосується першої частини прямої мови, а друга частина слів автора — другої частини прямої мови, то після слів автора ставиться двокрапка й тире, а друга частина прямої мови пишеться з великої літери (слова автора в такому випадку можуть належати або одній особі, або різним).




Перегляньте відео ТУТ

1.Опрацюйте матеріал до уроку.

Урок : «Цитата як спосіб передачі чужої мови. Використання ...

2.Виконайте тест з сайту "НА УРОК"   

Завдання необхідно виконати до 3 травня 09:00

Код доступу  862926


_________________________________________________________________________________



Завдання з 21 по 24 квітня
Тема уроку:


Відокремлені обставиниПовторення  вивченого з теми:
"Речення з відокремленими членами речення"


Учитель:
Мовний матеріал, який допоможе нам сьогодні узагальнити і закріпити відомості про відокремлені члени речення – це речення і тести, які допоможуть вам бути уважнішими до того, що нас оточує, до художнього слова.

Запам’ятайте!
1. На письмі порівняльні звороти виділяються комами на початку, всередині, наприкінці речення.

2. Вони можуть складатися із сполучника і слова, і можуть мати сполучник і декілька слів. У

першому випадку – це непоширене звертання: Голоси, як птиці, крильми обнялися (В. Сосюра).

У другому – поширене: Пливуть віки, мов кораблі Колумба (Є.Гуцало).

3. Порівняльний зворот слід відрізняти від складнопідрядних речень підрядним порівняльним:

Горпина стоїть на хатньому порозі біла, як хустка (Марко Вовчок) – порівняльний зворот:

Карпо стояв, неначе скеля стояла – складнопідрядне речення з підрядним порівняльним.

4. Стійкі порівняння фразеологічного типу комами не виділяються: Дощ линув наче з відра

(О.Кониський).

5. Кома не ставиться також:

а) якщо порівняльний зворот функціонує в ролі іменної частини складеного присудка: Тільки

обвішаний патронами авангард був наче з заліза (Ю.Яновський);

б) коли порівняльний зворот є простим дієслівним присудком: Капітан Косачов немов

прокинувся од сну (Ю.Збанацький);

в) коли порівняльний зворот тісно пов’язаний з присудком (без звороту присудок із


смислового боку не завершений): Він це зрозумів як натяк;

г) якщо порівняльний зворот можна замінити орудним відмінком: І сорок літ ішов Франко-сіяч

– і спів його звучав не раз як плач, і плач його звучав як гімн народу (Д.Павличко);

д) коли перед порівняльним зворотом наявні прислівники майже, зовсім: Дівчинка говорила

майже як доросла;

е) не виділяються комами образні звороти типу білий як сніг, білий як крейда, жити як сир

в маслі і под.: Панас Кандзюба бігав по хатах як навіжений (М.Коцюбинський).




А тепер перегляньте це відео.
часы, #гиф, #gif (с изображениями) | Часы, Аниме животные, Разное












Виконайте тест .Сайт "На УРОК" 


Завдання необхідно виконати до 25 квітня 23:00 

 Код доступу 866185

                                   Успіхів!
____________________________________________________




 Вітаю вас, діти!
Виконайте завдання , яке вміщено на початку уроку!
Сподіваюсь, що ви повторили відокремлені члени речння?!

Завдання на тиждень з 13 квітня по 17 квітня!

Вважаю, що ви будете набагато активніші у виконанні домашніх робіт!                                            Час швидко минає! 

Українська мова 8 клас. Відокремлені уточнювальні члени речення ...     

Тема уроку: Відокремлені уточнювальні  члени речення. Синтаксичний розбір речень з відокремленими членами
Слово вчителя:

Ви вже знаєте, діти, що другорядні члени речення, які для підсилення їх смислової ролі виділяються в усному мовленні інтонацією й паузами, а на письмі – відповідними розділовими знаками, називаються відокремленими: На відстані метра від мене на вікні сиділо галченя, майже доросле (О.Копиленко).

Відокремлюються такі  члени речення
означенняНепорушно стоять дерева, загорнені в сутінь,
рясно вкриті краплистою росою (М.Коцюбинський).
прикладки
(як різновид означення)
Бійці, здебільшого вусаті статечні чоловіки, зриваються на ноги,
нагледівши офіцерів, і завмирають у готовності (О.Гончар).
додаткиКрім запорожчан, набилося, звичайно, багато і місцевих (Я.Баш).
обставиниРозплющивши очі, Леонід побачив над собою каламутне небо
(О.Гончар).

Запам'ятайте, що відокремленими можуть бути лише другорядні члени речення — означення (зокрема прикладки), обставини, додатки.

1.А зараз перегляньте це відео:



2. Увага!           Головні члени речення не відокремлюються.




3. Зверніть увагу на алгоритм характеристики уточнювального члена речення:


Відокремлені уточнювальні члени речення - 8 клас


Порядок синтаксичного розбору речення з відокремленими другорядними членами
1. Загальна характеристика простого речення.
2. Вказати, якими другорядними членами ускладнене речення.
3. Характеристика головних та другорядних членів, наявних у реченні.
4. Пояснити правила вживання розділових знаків при відокремлених другорядних членах.

                                                   Зразок усного розбору

Над головами простиралося небо, повне загадкових світів (Петро Панч). . Речення просте, розповідне, неокличне, двоскладне, поширене, повне, ускладнене дієприкметниковим зворотом.

Підмет небо, простий, виражений іменником у формі називного відмінка однини; присудок простиралося, простий дієслівний, виражений дієсловом дійсного способу минулого часу.

До групи присудка - непрямий додаток над головами, виражений іменником з прийменником у формі орудного відмінка.

Узгоджене означення виражене дієприкметниковим зворотом, стоїть після означуваного слова, тому виділяється комою.


Завдання для вас:
1. Опрацюйте матеріал до цього уроку та параграф 36.
2. Письмово виконайте вправу 369, 377 і надішліть фото на мою електронну адресу:

lastivca2020kab11@ukr.net


3. Виконайте тест , сайт   "НА УРОК " 

Завдання необхідно виконати  до 17 квітня на 15:00 

Код доступу 676303

Сподіваюсь , що ви старанно працювали! Чекаю ваших робіт!

Раціонально використовуйте час!
Гарного настрою!
Бережіть себе!

фрукты » Гифки, гиф анимация, gif с кодами



______________________________________________________________________________


Українська мова , 8 -Б клас
З 6 квітня завдання з предметів задаємо на тиждень!!!
Завдання на тиждень (з 6 квітня по 10 квітня)
Тема: Відокремлені додатки. Відокремлені обставини


Перегляньте відео

Слово вчителя
                                          Відокремлені додатки
На відміну від означень і обставин, додатки відокремлюються досить рідко. Їхнє відокремлення залежить від смислового навантаження. Відокремлюються насамперед додатки, які вводяться до речення за допомогою слів крім, окрім, опріч, зокрема, замість, за винятком, на відміну від, навіть. Вони виступають з іменником у родовому відмінку. Ці додатки виражають насамперед значення виключення, виділення або заміщення і перебувають у тісному зв’язку з невідокремленими додатками у реченні або з дієсловом-присудком (А я не знаю нічого ніжного, окрім берези (Леся Українка)).

Усередині речення відокремлені додатки з обох боків відокремлюються комами (Всі, за винятком Бойчука, здивовано дивилися на свого шкіпера (М. Тараненко).

Деякі відокремлені додатки з прийменником замість не відокремлюються і на письмі комами не виділяються. Це буває у випадках, коли додаток з цим прийменником не означає предмет вибору серед інших, а вжитий у значенні заміщення чогось іншого (Замість відповіді мати голосно сміється). У таких випадках прийменник замість можна замінити прийменником за (Іду в подорож замість брата) або й весь додаток замінити конструкцією з часткою не (Замість квітів біля школи посадили декоративні кущі. — Не квіти посадили біля школи, а декоративні кущі).




Відокремлені обставини





Відокремлені обставини виділяються у вимові інтонацією, а на письмі — комами. Вони, як правило, пояснюють дієслово-присудок і можуть стояти в різних позиціях по відношенню до нього. За будовою відокремлені обставини бувають поширені та непоширені.

Відокремлюються: 1) поширені обставини, виражені дієприслівниковим зворотом у будь-якій позиції по відношенню до означуваного дієслова-присудка (При в’їзді в село вершників уже чекали, юрмлячись край доріжки, босоногі діти); 2) обставини, виражені іменниками зі словами незважаючи на, починаючи з, кінчаючи (Сікач, незважаючи на свою чималу вагу й короткі ноги, дуже прудко бігає (Остап Вишня)); 3) непоширені обставини, виражені одиничними дієприслівниками (Мружачись, Софія взяла зі стола маленький срібний дзвоник).

За бажанням автора можуть відокремлюватись обставини, що починаються словами всупереч, наперекір, на зло, попри, залежно від, відповідно до, подібно до, у зв’язку з, завдяки, внаслідок, на випадок, за браком, за відсутністю, на відміну від, особливо (Наперекір огню і смерті, полки незборені і вперті боям виходили навстріч (М. Упеник)).

Не відокремлюються інтонацією й на письмі одиничні дієприслівники, що виступають у ролі обставин способу дії, які позначають фізичний чи психічний стан або положення в просторі. Такі дієприслівники стоять після дієслова-присудка, до якого відносяться, і набувають значення прислівника (Вона сиділа замислившись (Ю. Яновський)).

Завдання до уроку
1. Опрацюйте цей матеріал до уроку та  параграф 34, 35

2 .Виконайте у зошит вправи, записавши тему уроку -вправа 349, 356  і надішліть електронною поштою.

3.Придумайте мем з української мови (не з Інтернету, а свій) і надішліть електронною поштою:
lastivca2020kab11@ukr.net

Освітній тренд: використання інтернет-мемів на уроках — Журнал «На ...Освітній тренд: використання інтернет-мемів на уроках — Журнал «На ...

                                                            Приклад мему 

Бажаю гарного настрою!

30 березня 8-Б клас (5, 6 урок) Українська мова  

Тема уроку:" Відокремлені прикладки, відокремлені означення

 Опрацюйте матеріали до уроку , перегляньте відео

2. Вивчіть правила - параграф 32 та 33.

3. Письмово виконайте вправи 325 та 332 та скинути  на мою електоронну скриньку, створену спеціально для вас!  lastivka2020kab11@ukr.net


Сайт   "На урок" ТУТ  і виконати мій тест до 4 квітня 23.00  Код доступу    127997

Матеріали до уроку 

1. Відокремлюються поширені та непоширені прикладки, якщо вони залежать від особового займенника. (Польова билина, вона не призвичаєна до густої садової тіні).


2. Відокремлюються поширені та непоширені прикладки, якщо вони залежать від пояснюваного слова, відсутнього в реченні. (Пішов степом, сіромаха, сльози утирає. (Т. Шевченко)).

3. Відокремлюються поширені та непоширені прикладки, що залежать від іменника - власної назви, якщо стоять після нього. (А он старе Монастирище, колись козацьке село. (Т. Шевченко).

Примітка! Відокремлену непоширену прикладку, що залежить від іменника - власної назви, слід відрізняти від прикладки, що приєднується дефісом. Відокремлена прикладка виділяється інтонаційно і за змістом рівнозначно означальному підрядному реченню. (Грицько, підстароста, дивувався тому багатству. (Панас Мирний). (Грицько, який був підстаростою, ...). Шевченко-художник залишив багату творчу спадщину.).

4. Поширені прикладки, що залежать від іменника - власної назви і стоять перед ним, якщо вони мають обставинний відтінок. (Людина високогуманна, Сошенко з піклуванням ставився до Шевченка. (П. Федченко). (чому так ставився? - бо він людина високогуманна)).

5. Поширені прикладки, що залежать від іменника - загальної назви, якщо стоять після нього. (Тим часом надійшов голова, привітний червонощокий чоловік. (О. Гончар)).

Означення відокремлюють у таких випадках:

1) якщо вони виражені прикметниковими чи, дієприкметниковими зворотами і стоять після означуваного слова: Ти пахнеш, як роси в житі, як столи, рушниками накриті, як співаюча стружка ялова, як мамина лагідна мова (Д. Павличко); Дні летять, повні сонця й музики (В. Сосюра);
2) якщо означення непоширені і стоять після означуваного слова, перед яким уже є означення: Досвітні вогні, переможні, урочі,

прорізали темряву ночі (Леся Українка);

Примітка. Якщо ж перед означуваним словом немає означення, то означення, що стоять цісля нього, можуть відокремлюватися або не відокремлюватися залежно від бажання автора: А потім минали дні за днями, минали тижні й місяці, довгі, безрадісні, одноманітні (А. Шиян); / даль небес холодних, синіх дарує знов життя мені (Л. Первомайський).
3) якщо означення відноситься до члена речення, вираженого особовим займенником: Утомлені своїм довічним рабством, вони жадають розірвати пута і скинути ярмо з своєї шиї (Леся Українка);
4) якщо препозитивне означення, виражене прикметниковим чи дієприкметниковим зворотом, має додатковий обставинний відтінок: Заглиблена в спогади, Ніна не почула, як розчинилися двері і мати переступила через хатній поріг (А. Шиян);
5) якщо означення відірване від означуваного слова іншими членами речення: Село ще спало, намокле, змерзле, ховалося під білу ковдру квітучих садків і ждало сонця, щоб обігрітися (М. Карплюк);
6) якщо неузгоджені означення стоять після узгоджених: В хату ввійшов старий Джеря, високий, тонкий, з сивуватими довгими вусами, з нужденним блідим лицем та смутними очима (І. Нечуй-Левицький);
7) неузгоджені означення, виражені неозначеною формою дієслова відокремлюються лише в тому випадку, якщо є спеціальна інтонація й можна підставити слово а саме: Солдати мали завдання, вийти до набережної (О. Гончар).

Не відокремлюються:
1) означення, які стосуються не лише підмета, а й присудка: Стоїть ліс темний і сумний (М. Рильський);
2) означення, що стосуються неособових займенників: Одягнені всі півколом ставали навкруг пам лтника;
3) означення, виражені зворотами, що стоять безпосередньо перед означуваним словом і не мають обставинного значення: І дощами вмиті журавлі в блакиті одлітають у тривожний дальній шлях (А. Малишко)


8-Б клас             16 березня

Тема уроку: Поняття про відокремлення,  відокремлення як засіб художньоо зображення 

 

 Завдання до уроку:

1.  Прочитати в підручнику параграф 31 на сторінці 144.

2.  Переглянути відео.

 

3.  У зошиті виконати вправу 308 - письмово.


4.  Надаслати на мою електоронну пошту фото з виконаною вправою до 9.00 години 20 березня.

lastivka2020kab11@ukr.net

5. Натиснути   тут


Комментариев нет: