Завдання на тиждень з 25 по 29 травня та на літо
Тема уроку:
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок
1. Перегляньте відео, повторіть складні випадки правопису.
2. Перегляньте весь матеріал уроків у блозі, повторіть.
3. Виконайте тренувальну вправу ТУТ
Завдання на літо
Повторіть матеріал у блозі та правила ТУТ і не забудьте
Успіхів!
________________________________________________________________________________
Завдання на тиждень з 18 травня по 22 травня
Тема уроку:
Повторення вивченого. Контрольна робота за рік
Виконаємо три кроки
Крок 1 Перегляньте відео і повторіть матеріал. Ця тема була складною.
Крок 2 Напишіть роботу в зошит. Фото надішліть електронною поштою
Самодиктант
Дніпро! Від цього слова (с,з)падає з тебе зневіра
і втома і (с,з)цілюєшся ти ослаблений і повертаєш собі жи(т,тт)єдайні сили.
Не/в/образі водного шляху не/у/вигляді повені
не/стримної й бурхотливої не в картині сизого безме(ж,жж)я простору
(с,з)повненого світла барв і гомону постає Дніпро. Він є символом нашої
сутності вічного буття народу його бага(ц,тс)тва сили і здоров’я.
Висвітливши у своїй душі цей символ воскресаєш
як тлінний Лазар з не/буття. Стаєш мов хрест на церковній бані св...ятий і чистий.
Дніпро…
Розділився монолітний і дужий на річки потоки й рукави ніби стомився дорогою й
спинитися хоче. Досягаючи столиці України він омиває зелені острови тихою
гладі(н,нн)ю засинає на лебединих озерах. Та допавши до зелених круч
(П,п)ечерська вир(и,е)вається на степовий простір. Тоді благословляють золотим
блиском його не/стримний біг до моря суворі шпилі (Л,л)аврських соборів.
Крок 3 Виконайте контрольну роботу.Сайт "На урок" тест ТУТ
Завдання необхідно виконати до 20 травня 23:00 Код доступу 853229
Крок 4 Бережіть себе!:))
____________________________________________________
Завдання з 12 травня по 15 травня
Діти, сьогодні ми повторюємо матеріал з теми "Орфографія. Фонетика" і виконуємо контрольну роботу. Тема уроку так і звучить:
Контрольна робота за ІІ семестр. Повторення вивченого
Ваше завдання:
1. Виконайте тест з сайту "На урок"
Код доступу 985298
Завдання з 04 травня по 08 травня
Тема уроку:
Діалог і полілог. Узагальнення й систематизація вивченого. Підготовка до контрольної роботи
Діало́г — двосторонній обмін інформацією між двома або більше людьми у вигляді питань та відповідей. Монологічний і діалогічний тексти розрізняються між собою як з погляду структури, що лежить в основі мовленнєвої ситуації, так і з погляду закономірностей текстоутворення, що в них діють.
Мета такої мови - впливати на думку (відношення, світогляд, переконання та ін.) Слухачів, переконати їх у чомусь, або вплинути на їх інформаційний рівень або передати їм знання. У зв'язку з цим монологічне мовлення вимагає зв'язного викладу думок, а також не тільки попередньої підготовки текстового повідомлення виступаючого, але і скрупульозного вивчення і аналізу передбачуваної аудиторії. Вона вимагає від мовця вміння логічно і послідовно викладати свої думки, висловлювати їх в ясній, доступній і виразній формі.
А зараз перегляньте відео, повторивши розділові знаки при прямій мові та діалозі:
А зараз повторимо вивчене у 8 класі. Перегляньте це відео:
Завдання:
Завдання з 12 травня по 15 травня
Діти, сьогодні ми повторюємо матеріал з теми "Орфографія. Фонетика" і виконуємо контрольну роботу. Тема уроку так і звучить:
Ваше завдання:
1. Виконайте тест з сайту "На урок"
Завдання необхідно виконати до 14 травня 15:00
Код доступу 985298
2. Повторіть матеріал з теми "Орфографія.Фонетика"
Правопис и, і, ї, у
Пишемо и | |
у загальних і географічних назвах після д, т, з, с, ц, ж (дж), ч, ш, р (правило «дев’ятки») перед літерами на позначення приголосних (крім й) | дисципліна, система, Алжир, Сирія, Мексика |
***
Пишемо і | |
на початку слова | ікона, історія |
після літер на позначення приголосних, що не входять до правила «дев’ятки» | піраміда, фінанси, бізнес |
перед літерою на позначення голосного або й | піаніно, радіус, ажіотаж, позиція |
у кінці незмінних слів | таксі, поні, колібрі |
в окремих власних назвах | Грімм, Сідней, Дідро, Россіні |
Зверніть увагу! У ряді слів іншомовного походження, давно засвоєних українською мовою, після літер, що не входять до «дев’ятки», відповідно до вимови пишеться и: лимон, мирт, кипарис, спирт, кинджал, нирка тощо.
З и, а не з і пишуться слова церковного вжитку: диякон, єпископ, мирта, християнство тощо.
Пишемо ї | |
після літер на позначення голосних | мозаїка, Енеїда (але в складних словах, де перша частина закінчується на голосний, на початку другої пишеться і: староіндійський, доісторичний) |
***
Пишемо у | |
у словах, запозичених із французької мови, після літер на позначення шиплячих ж, ч та в словах парфуми, парфумерія | журі, парашут, Жуль |
***
Подвоєння літер на позначення приголосних
Подвоєння відбувається: | |
у власних назвах і словах, похідних від них | Андорра, андоррський |
за збігу однакових приголосних на межі префікса й кореня, якщо в мові вживається паралельне непрефіксальне слово | Імміграція (міграція), сюрреалізм (реалізм) (але анотація, конотація) |
В окремих загальних назвах, які треба запам’ятати: білль, бонна, брутто, булла, ванна, вілла, дурра, мадонна, манна, мірра, мотто, мулла, нетто, панна, пенні, тонна, панно. |
Зверніть увагу! У загальних назвах іншомовного походження приголосні не подвоюються: бароко, група, сума, шосе, ват (але Ватт), фін, комісія тощо.
***
М’який знак
М’який знак пишемо після д, т, з, с, л | |
перед я, ю, є, ї, йо | ательє, мільярд, консьєржка |
відповідно до вимови після л перед літерами на позначення приголосних | альтруїст, фільм (але залп) |
відповідно до вимови в кінці слів | магістраль, каніфоль (але бал, шприц) |
М’який знак не пишемо | |
перед я, ю, коли вони позначають сполучення м’якого або пом’якшеного приголосного з а, у | тюль, нюанс, резюме |
***
Апостроф
Апостроф пишемо перед я, ю, є, ї | |
після б, п, в, м, ф, ж, ч, ш, г, к, х, р | інтерв’ю, дистриб’ютор, миш’як, Женев’єва |
після кінцевого приголосного префікса | ін’єкція, ад’ютант, кон’юнктура |
Апостроф не пишемо | |
перед йо | курйоз, серйозний |
коли я, ю позначають пом’якшення попереднього приголосного | манікюр, бюджет, бязь |
Зверніть увагу! Апостроф пишемо після початкового д, о в прізвищах: Жанна д’Арк, О’Генрі тощо.
Сподіваюсь, що ви вивчите правила, адже грамотність- це потреба нашого часу.
Сподіваюсь, що ви вивчите правила, адже грамотність- це потреба нашого часу.
Бажаю гарного настрою!
____________________________________________________________________________
Завдання з 04 травня по 08 травня
Тема уроку:
Діалог і полілог. Узагальнення й систематизація вивченого. Підготовка до контрольної роботи
Діало́г — двосторонній обмін інформацією між двома або більше людьми у вигляді питань та відповідей. Монологічний і діалогічний тексти розрізняються між собою як з погляду структури, що лежить в основі мовленнєвої ситуації, так і з погляду закономірностей текстоутворення, що в них діють.
Мова, в якій беруть участь більше двох осіб, називається полілогом.
Розгляньте діалог:
Мета такої мови - впливати на думку (відношення, світогляд, переконання та ін.) Слухачів, переконати їх у чомусь, або вплинути на їх інформаційний рівень або передати їм знання. У зв'язку з цим монологічне мовлення вимагає зв'язного викладу думок, а також не тільки попередньої підготовки текстового повідомлення виступаючого, але і скрупульозного вивчення і аналізу передбачуваної аудиторії. Вона вимагає від мовця вміння логічно і послідовно викладати свої думки, висловлювати їх в ясній, доступній і виразній формі.
А зараз перегляньте відео, повторивши розділові знаки при прямій мові та діалозі:
А зараз повторимо вивчене у 8 класі. Перегляньте це відео:
Завдання:
Виконайте тест - Сайт "НА УРОК"
Завдання необхідно виконати до 8 травня 23:00
Код доступу 974574
Код доступу 974574
Гарного весняного настрою!
______________________________________________________
Завдання з 27 квітня по 30 квітня
Тема уроку: "Пряма і непряма мова як засоби передачі чужого мовлення . Розділові знаки при прямій мові. Цитата як засіб передачі чужого мовлення"
Розгляньте таблиці:
Учитель:
Пряма мова і розділові знаки при ній
Чужа мова, передана дослівно від імені того, кому вона належить, називається прямою мовою.
Слова, що вказують, кому належить пряма мова і як вона висловлена, називаються словами автора.
Пряма мова береться з обох боків у лапки.
Увага! В лапки беруться знак питання, знак оклику і три крапки. Крапка і кома виносяться за лапки. Проте, якщо є вже знак питання, знак оклику чи три крапки, то ні крапка, ні кома після них не ставиться.
Завдання з 21 по 24 квітня
Тема уроку:
Вітаю вас, діти!
Виконайте завдання , яке вміщено на початку уроку!
Сподіваюсь, що ви повторили відокремлені члени речння?!
Завдання на тиждень з 13 квітня по 17 квітня!
Вважаю, що ви будете набагато активніші у виконанні домашніх робіт! Час швидко минає!
Тема уроку: Відокремлені уточнювальні члени речення. Синтаксичний розбір речень з відокремленими членами
Слово вчителя:
Ви вже знаєте, діти, що другорядні члени речення, які для підсилення їх смислової ролі виділяються в усному мовленні інтонацією й паузами, а на письмі – відповідними розділовими знаками, називаються відокремленими: На відстані метра від мене на вікні сиділо галченя, майже доросле (О.Копиленко).
Запам'ятайте, що відокремленими можуть бути лише другорядні члени речення — означення (зокрема прикладки), обставини, додатки.
2. Вказати, якими другорядними членами ускладнене речення.
3. Характеристика головних та другорядних членів, наявних у реченні.
4. Пояснити правила вживання розділових знаків при відокремлених другорядних членах.
Зразок усного розбору
Над головами простиралося небо, повне загадкових світів (Петро Панч). . Речення просте, розповідне, неокличне, двоскладне, поширене, повне, ускладнене дієприкметниковим зворотом.
Підмет небо, простий, виражений іменником у формі називного відмінка однини; присудок простиралося, простий дієслівний, виражений дієсловом дійсного способу минулого часу.
До групи присудка - непрямий додаток над головами, виражений іменником з прийменником у формі орудного відмінка.
Узгоджене означення виражене дієприкметниковим зворотом, стоїть після означуваного слова, тому виділяється комою.
Завдання для вас:
Завдання з 27 квітня по 30 квітня
Тема уроку: "Пряма і непряма мова як засоби передачі чужого мовлення . Розділові знаки при прямій мові. Цитата як засіб передачі чужого мовлення"
Розгляньте таблиці:
Учитель:
Пряма мова і розділові знаки при ній
Чужа мова, передана дослівно від імені того, кому вона належить, називається прямою мовою.
Слова, що вказують, кому належить пряма мова і як вона висловлена, називаються словами автора.
Пряма мова береться з обох боків у лапки.
Увага! В лапки беруться знак питання, знак оклику і три крапки. Крапка і кома виносяться за лапки. Проте, якщо є вже знак питання, знак оклику чи три крапки, то ні крапка, ні кома після них не ставиться.
1. “Мамо, — питаю, — то льони цвітуть?” А мати сміються: “То, — кажуть, — Дніпро”. — “А чого він такий синій?” — “Від неба”, — кажуть. (О. Гончар.)
2. “Який же ти мудрий!” — усміхнувся батько. Послухаю, пожурюся, у старих спитаю: “Чого, батьки, сумуєте?” (Т. Шевченко.)
2. “Який же ти мудрий!” — усміхнувся батько. Послухаю, пожурюся, у старих спитаю: “Чого, батьки, сумуєте?” (Т. Шевченко.)
Розгляньте схему запису речення з прямою мовою:
Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то після них ставиться двокрапка, а якщо в середині або після неї, то виділяються комою й тире і пишуться з малої букви.
Якщо слова автора розривають пряму мову на межі двох речень, то після слів автора замість коми ставиться крапка.
Якщо слова автора вживаються в середині прямої мови й умовно діляться на дві частини, причому одна частина слів автора стосується першої частини прямої мови, а друга частина слів автора — другої частини прямої мови, то після слів автора ставиться двокрапка й тире, а друга частина прямої мови пишеться з великої літери (слова автора в такому випадку можуть належати або одній особі, або різним).
Якщо слова автора вживаються в середині прямої мови й умовно діляться на дві частини, причому одна частина слів автора стосується першої частини прямої мови, а друга частина слів автора — другої частини прямої мови, то після слів автора ставиться двокрапка й тире, а друга частина прямої мови пишеться з великої літери (слова автора в такому випадку можуть належати або одній особі, або різним).
Перегляньте відео ТУТ
1.Опрацюйте матеріал до уроку.
2.Виконайте тест з сайту "НА УРОК"
Завдання необхідно виконати до 3 травня 09:00
Код доступу 862926
_________________________________________________________________________________
Завдання з 21 по 24 квітня
Тема уроку:
Повторення вивченого з теми:
"Речення з відокремленими членами речення"
Запам’ятайте!
1. На письмі порівняльні звороти виділяються комами на початку, всередині, наприкінці речення.
2. Вони можуть складатися із сполучника і слова, і можуть мати сполучник і декілька слів. У
першому випадку – це непоширене звертання: Голоси, як птиці, крильми обнялися (В. Сосюра).
У другому – поширене: Пливуть віки, мов кораблі Колумба (Є.Гуцало).
3. Порівняльний зворот слід відрізняти від складнопідрядних речень підрядним порівняльним:
Горпина стоїть на хатньому порозі біла, як хустка (Марко Вовчок) – порівняльний зворот:
Карпо стояв, неначе скеля стояла – складнопідрядне речення з підрядним порівняльним.
4. Стійкі порівняння фразеологічного типу комами не виділяються: Дощ линув наче з відра
(О.Кониський).
5. Кома не ставиться також:
а) якщо порівняльний зворот функціонує в ролі іменної частини складеного присудка: Тільки
обвішаний патронами авангард був наче з заліза (Ю.Яновський);
б) коли порівняльний зворот є простим дієслівним присудком: Капітан Косачов немов
прокинувся од сну (Ю.Збанацький);
в) коли порівняльний зворот тісно пов’язаний з присудком (без звороту присудок із
смислового боку не завершений): Він це зрозумів як натяк;
г) якщо порівняльний зворот можна замінити орудним відмінком: І сорок літ ішов Франко-сіяч
– і спів його звучав не раз як плач, і плач його звучав як гімн народу (Д.Павличко);
д) коли перед порівняльним зворотом наявні прислівники майже, зовсім: Дівчинка говорила
майже як доросла;
е) не виділяються комами образні звороти типу білий як сніг, білий як крейда, жити як сир
в маслі і под.: Панас Кандзюба бігав по хатах як навіжений (М.Коцюбинський).
"Речення з відокремленими членами речення"
Учитель:
Мовний матеріал, який допоможе нам сьогодні
узагальнити і закріпити відомості про відокремлені члени речення – це речення і
тести, які допоможуть вам бути уважнішими до того, що нас оточує, до
художнього слова.
1. На письмі порівняльні звороти виділяються комами на початку, всередині, наприкінці речення.
2. Вони можуть складатися із сполучника і слова, і можуть мати сполучник і декілька слів. У
першому випадку – це непоширене звертання: Голоси, як птиці, крильми обнялися (В. Сосюра).
У другому – поширене: Пливуть віки, мов кораблі Колумба (Є.Гуцало).
3. Порівняльний зворот слід відрізняти від складнопідрядних речень підрядним порівняльним:
Горпина стоїть на хатньому порозі біла, як хустка (Марко Вовчок) – порівняльний зворот:
Карпо стояв, неначе скеля стояла – складнопідрядне речення з підрядним порівняльним.
4. Стійкі порівняння фразеологічного типу комами не виділяються: Дощ линув наче з відра
(О.Кониський).
5. Кома не ставиться також:
а) якщо порівняльний зворот функціонує в ролі іменної частини складеного присудка: Тільки
обвішаний патронами авангард був наче з заліза (Ю.Яновський);
б) коли порівняльний зворот є простим дієслівним присудком: Капітан Косачов немов
прокинувся од сну (Ю.Збанацький);
в) коли порівняльний зворот тісно пов’язаний з присудком (без звороту присудок із
смислового боку не завершений): Він це зрозумів як натяк;
г) якщо порівняльний зворот можна замінити орудним відмінком: І сорок літ ішов Франко-сіяч
– і спів його звучав не раз як плач, і плач його звучав як гімн народу (Д.Павличко);
д) коли перед порівняльним зворотом наявні прислівники майже, зовсім: Дівчинка говорила
майже як доросла;
е) не виділяються комами образні звороти типу білий як сніг, білий як крейда, жити як сир
в маслі і под.: Панас Кандзюба бігав по хатах як навіжений (М.Коцюбинський).
А тепер перегляньте це відео.
Код доступу 866185
Успіхів!
____________________________________________________
Вітаю вас, діти!
Виконайте завдання , яке вміщено на початку уроку!
Сподіваюсь, що ви повторили відокремлені члени речння?!
Завдання на тиждень з 13 квітня по 17 квітня!
Вважаю, що ви будете набагато активніші у виконанні домашніх робіт! Час швидко минає!
Тема уроку: Відокремлені уточнювальні члени речення. Синтаксичний розбір речень з відокремленими членами
Слово вчителя:
Ви вже знаєте, діти, що другорядні члени речення, які для підсилення їх смислової ролі виділяються в усному мовленні інтонацією й паузами, а на письмі – відповідними розділовими знаками, називаються відокремленими: На відстані метра від мене на вікні сиділо галченя, майже доросле (О.Копиленко).
Відокремлюються такі члени речення
означення Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь,
рясно вкриті краплистою росою (М.Коцюбинський).
прикладки
(як різновид означення) Бійці, здебільшого вусаті статечні чоловіки, зриваються на ноги,
нагледівши офіцерів, і завмирають у готовності (О.Гончар).
додатки Крім запорожчан, набилося, звичайно, багато і місцевих (Я.Баш).
обставини Розплющивши очі, Леонід побачив над собою каламутне небо
(О.Гончар).
Запам'ятайте, що відокремленими можуть бути лише другорядні члени речення — означення (зокрема прикладки), обставини, додатки.означення | Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою (М.Коцюбинський). |
---|---|
прикладки (як різновид означення) | Бійці, здебільшого вусаті статечні чоловіки, зриваються на ноги, нагледівши офіцерів, і завмирають у готовності (О.Гончар). |
додатки | Крім запорожчан, набилося, звичайно, багато і місцевих (Я.Баш). |
обставини | Розплющивши очі, Леонід побачив над собою каламутне небо (О.Гончар). |
1.А зараз перегляньте це відео:
2. Увага! Головні члени речення не відокремлюються.
3. Зверніть увагу на алгоритм характеристики уточнювального члена речення:
Порядок синтаксичного розбору речення з відокремленими другорядними членами
1. Загальна характеристика простого речення.2. Вказати, якими другорядними членами ускладнене речення.
3. Характеристика головних та другорядних членів, наявних у реченні.
4. Пояснити правила вживання розділових знаків при відокремлених другорядних членах.
Зразок усного розбору
Над головами простиралося небо, повне загадкових світів (Петро Панч). . Речення просте, розповідне, неокличне, двоскладне, поширене, повне, ускладнене дієприкметниковим зворотом.
Підмет небо, простий, виражений іменником у формі називного відмінка однини; присудок простиралося, простий дієслівний, виражений дієсловом дійсного способу минулого часу.
До групи присудка - непрямий додаток над головами, виражений іменником з прийменником у формі орудного відмінка.
Узгоджене означення виражене дієприкметниковим зворотом, стоїть після означуваного слова, тому виділяється комою.
Завдання для вас:
1. Опрацюйте матеріал до цього уроку та параграф 36.
2. Письмово виконайте вправу 369, 377 і надішліть фото на мою електронну адресу:
______________________________________________________________________________
30 березня 8-Б клас (5, 6 урок) Українська
мова
Тема уроку:" Відокремлені прикладки, відокремлені
означення
2. Вивчіть правила - параграф 32 та 33.
3. Письмово виконайте вправи 325 та 332 та скинути на
мою електоронну
скриньку, створену спеціально для вас! lastivka2020kab11@ukr.net
Матеріали
до уроку
1. Відокремлюються поширені та непоширені прикладки, якщо вони залежать від особового
займенника. (Польова билина, вона не призвичаєна до густої садової тіні).
Означення
відокремлюють у таких випадках:
8-Б клас 16 березня
Тема уроку: Поняття
про відокремлення, відокремлення як засіб художньоо зображення
1.
Прочитати в підручнику параграф 31 на сторінці 144.
3.
У зошиті виконати вправу 308 - письмово.
lastivka2020kab11@ukr.net
5.
Натиснути тут
2. Письмово виконайте вправу 369, 377 і надішліть фото на мою електронну адресу:
lastivca2020kab11@ukr.net
3. Виконайте тест , сайт "НА УРОК "
Завдання необхідно виконати до 17 квітня на 15:00
Код доступу 676303
Сподіваюсь , що ви старанно працювали! Чекаю ваших робіт!
Раціонально використовуйте час!
Гарного настрою!
Бережіть себе!
______________________________________________________________________________
Українська мова , 8 -Б клас
З 6 квітня завдання з предметів задаємо на тиждень!!!
Завдання на тиждень (з 6 квітня по 10 квітня)
Слово вчителя
Відокремлені додатки
На відміну від означень і обставин, додатки відокремлюються
досить рідко. Їхнє відокремлення залежить від смислового навантаження.
Відокремлюються насамперед додатки, які вводяться до речення за допомогою слів
крім, окрім, опріч, зокрема, замість, за винятком, на відміну від, навіть. Вони
виступають з іменником у родовому відмінку. Ці додатки виражають насамперед
значення виключення, виділення або заміщення і перебувають у тісному зв’язку з
невідокремленими додатками у реченні або з дієсловом-присудком (А я не знаю
нічого ніжного, окрім берези (Леся Українка)).
Усередині речення відокремлені додатки з обох
боків відокремлюються комами (Всі, за винятком Бойчука, здивовано дивилися на
свого шкіпера (М. Тараненко).
Деякі відокремлені додатки з прийменником
замість не відокремлюються і на письмі комами не виділяються. Це буває у
випадках, коли додаток з цим прийменником не означає предмет вибору серед
інших, а вжитий у значенні заміщення чогось іншого (Замість відповіді мати
голосно сміється). У таких випадках прийменник замість можна замінити прийменником
за (Іду в подорож замість брата) або й весь додаток замінити конструкцією з
часткою не (Замість квітів біля школи посадили декоративні кущі. — Не квіти
посадили біля школи, а декоративні кущі).
Відокремлені обставини виділяються у вимові
інтонацією, а на письмі — комами. Вони, як правило, пояснюють дієслово-присудок
і можуть стояти в різних позиціях по відношенню до нього. За будовою
відокремлені обставини бувають поширені та непоширені.
Відокремлюються: 1) поширені обставини, виражені
дієприслівниковим зворотом у будь-якій позиції по відношенню до означуваного
дієслова-присудка (При в’їзді в село вершників уже чекали, юрмлячись край
доріжки, босоногі діти); 2) обставини, виражені іменниками зі словами
незважаючи на, починаючи з, кінчаючи (Сікач, незважаючи на свою чималу вагу й
короткі ноги, дуже прудко бігає (Остап Вишня)); 3) непоширені обставини,
виражені одиничними дієприслівниками (Мружачись, Софія взяла зі стола маленький
срібний дзвоник).
За бажанням автора можуть відокремлюватись
обставини, що починаються словами всупереч, наперекір, на зло, попри, залежно
від, відповідно до, подібно до, у зв’язку з, завдяки, внаслідок, на випадок, за
браком, за відсутністю, на відміну від, особливо (Наперекір огню і смерті,
полки незборені і вперті боям виходили навстріч (М. Упеник)).
Не відокремлюються інтонацією й на письмі
одиничні дієприслівники, що виступають у ролі обставин способу дії, які
позначають фізичний чи психічний стан або положення в просторі. Такі
дієприслівники стоять після дієслова-присудка, до якого відносяться, і
набувають значення прислівника (Вона сиділа замислившись (Ю. Яновський)).
Завдання до уроку
1. Опрацюйте цей
матеріал до уроку та параграф 34, 35
2 .Виконайте у зошит вправи,
записавши тему уроку -вправа 349, 356 і надішліть електронною поштою.
3.Придумайте мем з
української мови (не з Інтернету, а свій) і надішліть електронною поштою:
lastivca2020kab11@ukr.net
Приклад мему
Бажаю гарного настрою!
30 березня 8-Б клас (5, 6 урок) Українська
мова
Тема уроку:" Відокремлені прикладки, відокремлені
означення
Опрацюйте матеріали до уроку , перегляньте відео
2. Вивчіть правила - параграф 32 та 33.
3. Письмово виконайте вправи 325 та 332 та скинути на
мою електоронну
скриньку, створену спеціально для вас! lastivka2020kab11@ukr.net
Сайт "На урок"
ТУТ і виконати мій тест до 4 квітня 23.00 Код
доступу 127997
Матеріали
до уроку
1. Відокремлюються поширені та непоширені прикладки, якщо вони залежать від особового
займенника. (Польова билина, вона не призвичаєна до густої садової тіні).
2. Відокремлюються поширені та
непоширені прикладки, якщо вони залежать від пояснюваного слова, відсутнього в
реченні. (Пішов степом, сіромаха, сльози утирає. (Т. Шевченко)).
3. Відокремлюються поширені та
непоширені прикладки, що залежать від іменника - власної назви, якщо стоять
після нього. (А он старе Монастирище, колись козацьке село. (Т. Шевченко).
Примітка! Відокремлену
непоширену прикладку, що залежить від іменника - власної назви, слід відрізняти
від прикладки, що приєднується дефісом. Відокремлена прикладка виділяється
інтонаційно і за змістом рівнозначно означальному підрядному реченню. (Грицько,
підстароста, дивувався тому багатству. (Панас Мирний). (Грицько, який був
підстаростою, ...). Шевченко-художник залишив багату творчу спадщину.).
4. Поширені прикладки, що
залежать від іменника - власної назви і стоять перед ним, якщо вони мають
обставинний відтінок. (Людина високогуманна, Сошенко з піклуванням ставився до
Шевченка. (П. Федченко). (чому так ставився? - бо він людина високогуманна)).
5. Поширені прикладки, що
залежать від іменника - загальної назви, якщо стоять після нього. (Тим часом
надійшов голова, привітний червонощокий чоловік. (О. Гончар)).
Означення
відокремлюють у таких випадках:
1) якщо вони виражені
прикметниковими чи, дієприкметниковими зворотами і стоять після означуваного
слова: Ти пахнеш, як роси в житі, як столи, рушниками накриті, як співаюча
стружка ялова, як мамина лагідна мова (Д. Павличко); Дні летять, повні сонця й
музики (В. Сосюра);
2) якщо означення непоширені і
стоять після означуваного слова, перед яким уже є означення: Досвітні вогні,
переможні, урочі,
прорізали темряву ночі (Леся
Українка);
Примітка. Якщо ж перед
означуваним словом немає означення, то означення, що стоять цісля нього, можуть
відокремлюватися або не відокремлюватися залежно від бажання автора: А потім
минали дні за днями, минали тижні й місяці, довгі, безрадісні, одноманітні (А.
Шиян); / даль небес холодних, синіх дарує знов життя мені (Л. Первомайський).
3) якщо означення відноситься
до члена речення, вираженого особовим займенником: Утомлені своїм довічним
рабством, вони жадають розірвати пута і скинути ярмо з своєї шиї (Леся Українка);
4) якщо препозитивне означення,
виражене прикметниковим чи дієприкметниковим зворотом, має додатковий
обставинний відтінок: Заглиблена в спогади, Ніна не почула, як розчинилися
двері і мати переступила через хатній поріг (А. Шиян);
5) якщо означення відірване від
означуваного слова іншими членами речення: Село ще спало, намокле, змерзле,
ховалося під білу ковдру квітучих садків і ждало сонця, щоб обігрітися (М.
Карплюк);
6) якщо неузгоджені означення
стоять після узгоджених: В хату ввійшов старий Джеря, високий, тонкий, з
сивуватими довгими вусами, з нужденним блідим лицем та смутними очима (І.
Нечуй-Левицький);
7) неузгоджені означення,
виражені неозначеною формою дієслова відокремлюються лише в тому випадку, якщо
є спеціальна інтонація й можна підставити слово а саме: Солдати мали завдання,
вийти до набережної (О. Гончар).
Не відокремлюються:
1) означення, які стосуються не
лише підмета, а й присудка: Стоїть ліс темний і сумний (М. Рильський);
2) означення, що стосуються
неособових займенників: Одягнені всі півколом ставали навкруг пам лтника;
3) означення, виражені
зворотами, що стоять безпосередньо перед означуваним словом і не мають
обставинного значення: І дощами вмиті журавлі в блакиті одлітають у тривожний
дальній шлях (А. Малишко)
8-Б клас 16 березня
Тема уроку: Поняття
про відокремлення, відокремлення як засіб художньоо зображення
Завдання
до уроку:
Комментариев нет:
Отправить комментарий