10 КЛАС

Завдання на тиждень з 25 травня  по 29 травня та завдання на літо

лето» — карточка пользователя Андрей Шаровский в Яндекс.Коллекциях







Тема уроку:
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок

1. Перегляньте відео, повторіть складні випадки  правопису.




2. Перегляньте весь матеріал уроків у блозі, повторіть.


3. Виконайте тренувальну вправу ТУТ
                                 
Завдання на літо 

1. Не забудьте придбати книгу для підготовки до ЗНО (це буде наша настільна книга).
2.Протягом літа рекомендую опрацьовувати тести ЗНО  ТУТ.
3.Матеріали для підготовки до ЗНО  ТУТ  у моєму блозі та інші інтернет-ресурси.
4. Якщо будуть запитання,завжди пишіть на мою електронну адресу або у вайбер.
Я зацікавлена у тому, щоб ви активно відпочили. і  підготувалися до навчання в 11 класі .

Бажаю успіхів!
____________________________________________________

Завдання на тиждень з 18 травня по 22 травня

Тема уроку:
Контрольна робота за рік. Аудіювання

Виконаємо такі кроки:

Крок 1 
Прочитайте текст, дайте відповідь на запитання






                                                           Мати Тереза
        Безперечно, Мати Тереза – одна з найвідоміших і найулюбленіших особистостей ХХ століття. Матір’ю і жінкою милосердя її називають мільйони людей.
        У жовтні 1979 року їй, скромній, проте могутній силою духу індійській черниці, було присуджено Нобелівську премію миру. Один з її американських послідовників зазначив: «Ясна річ, їй особисто ця нагорода непотрібна. Але, можливо, завдяки цій премії люди, безнадійно зголоднілі за милосердям, усвідомлять, що таки можна служити Богові самозречено й добровільно, допомагаючи всім, хто допомоги потребує».
  Папа римський Павло VІ на знак вдячності матері Терезі «за її всесвітню місію любові» подарував їй власний розкішний білий «лінкольн». Жодного разу не скориставшись автомобілем, мати Тереза влаштувала лотерею і на виручені кошти заснувала лепрозорій – лікувальний заклад для хворих на проказу.
        Агнес Гонкса Бояксіу народилася 1910 року в Македонії (в місті Скоп’є) у заможній албанській родині. Батьки назавжди залишились для неї зразком подружньої вірності та взаємної любові.        
- Моя мама, залишившись у тридцять років удовою з трьома кришенятами, робила все можливе, щоб ми виростали, сповнені любові до Бога й одне до одного, - розповідала Агнес. – Передовсім вона навчила нас уникати будь-якої брехні й лукавства.
        Старший брат Агнес додавав:
       - Насамперед мама вимагала від нас чесності. Жінка крицевої вдачі, вона вирізнялась винятковою скромністю, чуйністю, співчутливістю й глибокою вірою. Виховувала нас не словами, а особистим прикладом.
        Непереборне бажання служити Богові Агнес відчула зовсім юною, років дванадцяти. Мати сказала їй: «Ну що ж, йди. Віддай свою руку руці Вседержителя і ніколи не відпускай її під час небезпечної подорожі земного життя». Брат, навпаки, намагався відмовити Агнес. «У світі є ліпші речі для такої гарненької, сміхотливої юної леді, як ти, - писав він сестрі. – Чи усвідомлюєш ти, що хочеш заживо себе похоронити?».
        Продовжуючи Агнес до Калькутти, охоплена змішаними почуттями радості й печалі, мати не могла знати, що побачити ще колись дочку їй не судилося
        У Калькутті, місті небачених розкошів і страхітливих злиднів, сестра Тереза майже двадцять років викладала в монастирському коледжі географію й історію. 1948 року вона, непримітна черничка, покинула коледж і, маючи лише невеличку валізку та п’ять рупій готівкою, вирушила допомагати скривдженим долею й суспільством бідолахам.
        Щоранку ця невтомна тендітна жінка вирушала в найнебезпечніші, глухі й брудні завулки Калькутти, щоб надати медичну допомогу хворим, нагодувати голодних, втішити стражденних. Так розпочалася ця безприкладна місія.
        Одного дня у двері скромного помешкання матері Терези постукала її колишня студентка. «Матінко, - мовила дівчина, - якщо ви приймете мене, я хотіла б приєднатися до вас і працювати для бідарів». «Я не маю права відмовити тобі, - відповідала мати Тереза, - проте нелегкий цей шлях. Щоб служити Богові через допомогу найнещаснішим, тобі доведеться зректися всього і себе самої».
        Помолившись, дівчина вбралась у простий біло-блакитний одяг, як і в матері Терези, і приєдналась до своєї наставниці, щоб лікувати хворих. Як і мати Тереза, вона перейняла строгий аскетичний триб життя, що засвідчував солідарність із покривдженими. Так
почала свою діяльність майбутня релігійна конгрегація Посланниць Милосердя.
        Сотні зневажених, покинутих, осиротілих і злиденних чули лагідний голос і відчували теплі доторки матері Терези. Самотні, нужденні й умираючі отримували від неї справжню поміч, засновану на її глибокій шані до людей і непохитній вірі в неоціненність кожного людського життя.
        Хоч мати Тереза любила увесь світ і почувалася щасливою будь-де, наймилішою її серцю залишалася все ж Калькутта в Західній Бенгалії. Англія, Італія і США (країни, що їх вона відвідувала найчастіше) мали значний вплив на місію подвижниці. Ніколи вона не приїздила туди туристкою, завжди – посланницею від бідарів, виявляючи вдячність за щедрі благодіяння громадян на користь знедолених. Ні за яких обставин не просила
        Мати Тереза грошей, а просто подавала переконливий приклад людяності й християнської віри, сіючи повними пригорщами.
        Її скромна присутність повсякчас підтверджувала незаперечну істину, якою вона керувалась у житті: «Найбільше щастя – це віддавати себе іншим».
        Мати Тереза часто підкреслювала, що вона не шукає людей, котрі жертвували б тільки гроші чи матеріальні блага. Скоріше вона шукала таких, хто дарував би найдорогоцінніше – самих себе. І відтручувала осіб, що обмежувалися пожертвуваннями своїх надлишків, рам’я чи зужитого непотребу. Для улюблених своїх бідаків вона потребувала того, що є найбільш значущим у житті кожної людини, - часу. Часу, щоб запропонувати дар дружби самотнім, розраду – згорьованим, визнання – знехтуваним.        
Життя матері Терези (жінки милосердя), цього мужнього борця за гідність людського життя, цілком може бути однією з найвидатніших історій усіх часів і народів.
Дайте відповіді на запитання ТУТ  
Завдання необхідно виконати до 18 травня 22:00
Код доступу 567790
КРОК 2 Опрацювати матеріали попередніх уроків виконати контрольну роботу. Сайт "На урок" ТУТ
Завдання необхідно виконати до 20 травня 20:00

Код доступу 107290

                            Гарного настрою!


________________________________________________________________________________
 Завдання на тиждень з 12 травня по 15 травня

Зварник - профі: Планування предмета



Діти, сьогодні ми повторимо матеріал,  перевіримо свої знання, написавши контрольну роботу.

Тема уроку:
Контрольна робота. Повторення вивченого(есе)



Ваші завдання:
Методичні рекомендації щодо написання есе

Крок 1
Виконати тест з сайту "На урок"

Завдання необхідно виконати до 
 14 травня 12:00

Код доступу 533025



Крок 2 Написати есе на тему:"На прохання поштового офісу тобі належить обрати героя нової марки. Хто б це міг бути і чому?" і надіслати до 16 травня на мою електронну скриньку фото роботи ( в друкованому вигляді чи від руки).


Матеріали до уроку:




Презентація на тему "Як писати есе"ПОРАДИ З НАПИСАННЯ ЕСЕ 
Есе — це прозовий твір невеликого обсягу і вільної композиції, який виражає індивідуальні враження та міркування з конкретного приводу чи питання і явно не претендує на визначальне або вичерпне трактування предмета. 
Мета есе полягає у розвитку таких навичок, як самостійне творче мислення і письмовий виклад власних думок. Написання есе є надзвичайно корисним, оскільки це дозволяє автору навчитися чітко і грамотно формулювати думки, структурувати інформацію, використовувати основні поняття, виділяти причинно-наслідкові зв’язки, ілюструвати досвід відповідними прикладами, аргументувати свої висновки. 
Рекомендовані структура і план есе
 Структура есе визначається пропонованими до нього вимогами: - думки автора есе з проблеми викладаються у формі коротких тез; - думка повинна бути підкріплена доказами, тому за тезою слідують аргументи. Аргументи − це факти, явища суспільного життя, події, життєві ситуації і життєвий досвід, наукові докази, посилання на думку вчених та ін. Краще надавати два аргументи на користь кожної тези: один аргумент здається непереконливим, три аргументи можуть «перевантажити» виклад, виконаний в жанрі, орієнтованому на стислість і образність. Таким чином, есе набуває такої структури (кількість тез і аргументів залежить від теми, обраного плану, логіки розвитку думки):  вступ  теза, аргументи  теза, аргументи  теза, аргументи  висновок. При написанні есе важливо також враховувати наступні моменти: 1. Вступ і висновок повинні зосередити увагу на проблемі (у вступі вона ставиться, у висновку — резюмується думка автора). 2. Необхідними є виділення абзаців, червоних рядків, встановлення логічного зв’язку між абзацами (так досягається цілісність роботи). 3. Стиль викладу: есе властиві емоційність, експресивність, художність. При написанні есе Вам необхідно досягти певних цілей. Коли Ваша розповідь готова, перевірте наступне: Чи відповів я на поставлене запитання? Наскільки зрозуміло і точно я виклав свої думки? 
Чи природно звучить те, що я написав, чи немає помилок?

Методичні рекомендації щодо написання есе
Успіхів!  Чекаю робіт!


____________________________________________________________________________

Завдання з української мови на тиждень   з 04 травня по  08 травня


Тема уроку:
 Узагальнення й ситематизація вивченого . Дієприслівник і прислівник

Дієприслівник-частина мови (част.1) - Гайштут и его друзья (с ...


Опис

Дієприслі́вник — невідмінювана форма дієслова, яка, пояснюючи присудок, називає додаткову дію. Дієприслівник відповідає на питання що роблячи? що зробивши? Наприклад: мірку́ючи, пи́шучи, чита́ючи, міркува́вши, писа́вши, чита́вши.
Перегляньте відео "Дієприслівник" ТУТ

    Дієприслівник означає додаткову дію. У реченні з дієприслівниковим зворотом обов’язково повинен бути підмет – особа, яка виконує дії, - основну (присудок) і додаткову (дієприслівник чи дієприслівниковий зворот).
 Приклад : Виглядаючи сина, мати раз по раз виходила на вулицю. Підмет – мати, присудок і основна дія – виходила, додаткова дія – дієприслівниковий зворот - виглядаючи сина. 
Дієприслівник із залежними словами утворює дієприслівниковий зворот. 
Приклад: одиничний дієприслівник – усміхаючись, додаємо залежне слово усміхаючись (як?) привітно, отримуємо дієприслівниковий зворот привітно усміхаючись. Введемо його в речення. Для цього потрібно додати особу, яка виконує основну і додаткову дії, та власне основну дію. Марійка зустріла гостя, привітно усміхаючись. 
Дієприслівник та дієприслівниковий зворот в реченні виконують роль обставин способу дії та виділяються комами, незалежно від місця в реченні. Не виділяється одиничний дієприслівник, який стоїть одразу ж після присудка та дієприслівник в складі фразеологізму. 
Приклади: 1) Співають ідучи дівчата; 2) Працює спустивши рукави. 
А тепер переглянемо відеоурок:


     Прислівник – це незмінна самостійна частина мови, що виражає сталу ознаку дії, стану, ознаку іншої ознаки або предмета. 
Наприклад: А восени шумів-шумів ліс по-осінньому. Знову серце б’ється молодо і дзвінко.
У реченні прислівники найчастіше виступають у ролі різних обставин (мети, часу, способу дії, місця та ін.): У повітрі стало нестерпно душно. Знадвору почувся гамір.
Зрідка прислівники можуть пов’язуватися з іменниками і виражати ознаку предмета. Тоді вони виступають у ролі неузгодженого означення: Карлос вибрав шлях направо.
Такі прислівники, як треба, потрібно, шкода, можна, необхідно, жаль, пора, соромно, прикро, слід тощо, виконують роль присудків у безособових реченнях і становлять окрему групу присудкових прислівників: Сором сліз, що ллються від безсилля.

1.ТУТ виконайте тестові тренувальні завдання з теми "Прислівник"
2. Виконайте тренувальні завдання "Правопис прислівників"       ТУТ.

                    Завдання

На сайті "НА УРОК"   виконайте тест з теми "Прислівник"

Завдання необхідно виконати до 8 травня 23:00
Код доступу 291076
Наступного тижня буде контрольна робота.Повторіть матеріал попередніх уроків.
                                              
                                                        Успіхів!
________________________________________________________________________________

з 27 квітня по 30 квітня

Тема уроку: Дієприкметник як особлива форма 

      Відпочиваючі, бажаючі, пануючі, існуючі, зволожуючі… Якщо ви досі вживаєте ці слова, тоді ми йдемо до вас! Цей матеріал дасть відповідь на усі запитання щодо дієприкметників: як не можна писати? Чому? А як треба?

Діти,на ці питання ми дамо сьогодня відповідь.
Дієприкметник

Дієприкметник — це форма дієслова, яка означає ознаку предмета за дією або станом і відповідає на питання який? яка? яке? які? (хмарою повиті, врятована планета, зачарований красою).


Презентація "Дієприкметник - особлива форма дієслова"


   Дієслівною ознакою дієприкметника є і те, що він може керувати іменником (залиті (чим?) сонцем гори), а також мати при собі обставини (написаний давно; одержаний вчора).

У реченні дієприкметник найчастіше виконує функції означення (Наче зачарований велетень, стояв ліс; Освітлена сонцем кімната здалася Юркові казковою), інколи- іменної частини складеного присудка (Людина народжена для щастя).

Дієприкметник здатний приєднувати до себе залежні слова і утворювати дієприкметниковий зворот (зачарувати- зачарований- зачарований красою). 

У реченні дієприкметниковий зворот виступає означенням (Обтяжена клунями, Параська мовчки збиралася нагору).

ПАМ 'ЯТАЙТЕ,ЩО:



Презентація до уроку "Дієприкметник як особлива форма дієслова"


А зараз :

Перегляньте відео          ТУТ

Перевіримо, як ви працювали:

Виконайте тест з сайту " НА УРОК"

Завдання необхідно виконати до 2 травня 23:00


Код доступу   648189
Успіхів!
_____________________________________________________




Увага!

Додатковий тест для 10 кл.

Сайт "На урок" ТУТ


Завдання необхідно виконати до  27 квітня 23:00 

Код доступу 269839
________________________________________



Про совість – Про Головне

10 клас Українська мова

Завдання з 21 по 24 квітня

Тема уроку:
Розвиток мовлення 
Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю  із творчим завданням
Сьогодні ми поговоримо про совість..

Діти, згадайте:

- Який вид роботи називають переказом? Назвіть види переказів. ( Переказ – вид роботи з розвитку мовлення,що передбачає відтворення змісту сприйнятого на слух, або прочитаного тексту. Перекази бувають навчальні, контрольні, усні, письмові, докладні, стислі, вибіркові, творчі).

- Чим докладний переказ тексту відрізняється від стислого?

- Що треба пам’ятати при роботі з текстом? (Усі компоненти – зміст, структура, мовне оформлення – тісно пов’язані й залежать від мети тексту, комунікативного завдання).

- За якими ознаками визначають стилі мовлення? (Сфера використання, основне призначення, жанри, основні ознаки, мовні ознаки).

- За визначеними ознаками назвіть особливості публіцистичного стилю мовлення.

Презентация на тему: "Проект на тему: "Хай буде еталоном чиста ...

Завдання1. Прочитайте текст.2. Складіть план.3. Напишіть переказ і допишіть творче завдання"Чи вважаєте ви себе совісною людиною?"


      Совість - моральне почуття, що дозволяє визначати цінність власних вчинків. Через совість людина пізнає етичні цінності у їх фактичному вигляді. У вузькому сенсі слова совість визначається як моральну свідомість, ориентирующее людини в космосі вчинків. Здатність до оцінки дій з погляду добра і зла - основна риса людини, яка хоч і мінлива, але все ж без сумніву властива людям. Проте в реальності вона може притуплятися або опинитися гранично ослабленою. Християнська етика порівнює совість з вікном, через яке проникає божественна воля.
Як учив Платон, не золото треба заповідати дітям, а найбільшу совісність. На думку Аристотеля, совість - це правильний суд доброї людини. Цицерон же вважав, що свідком нашим є Бог, тобто наша совість.
Кант вважав, що людина може хитрувати скільки йому завгодно. Він може намагатися уявити свою поведінку, яка порушує закон, як помилка, просто як необережність. Він може навіть визнати себе в даному випадку невинним. Однак він не може оберегти себе від самоноріцанія і докорів самому собі. Саме на цьому грунтується каяття у давно скоєний вчинок при кожній згадці про нього. Це болісне, викликане моральним переконанням відчуття практично марно, але як душевний біль воно правомірно.
Німецький філософ оцінює совість як свідомість, яка є боргом саме по собі. "Існує принцип моралі, що не потребує ні в якому доказі: не слід робити нічого, що може виявитися несправедливим" Отже, по Канту, свідомість справедливості дії - це безумовний обов'язок. Чи справедливо взагалі дію або несправедливо - про це судить розум, а не совість. Але відносно того, що має намір зробити сама людина, він повинен, згідно Канту, нс тільки припускати або думати. Я повинен бути впевнений, що це не несправедливо. Така вимога є постулат совісті.

Ці міркування Кант зводить до жорстких словами: "Є моральні властивості, за відсутності яких не може бути ніякого боргу їх придбати" . Інакше кажучи, моральне почуття, совість, любов до ближнього і повагу до самого себе або є в людині, або ні. Він сам собі суддя. Які висновки випливають звідси? Совість не є щось купується. Кожна людина як моральне істота має її в собі спочатку. Совість - це практичний розум, що нагадує людині в кожному випадку про його борг. "Тому коли кажуть: у цієї людини немає совісті, то цим хочуть сказати, що він не звертає увагу на судження її. Адже якби у нього дійсно не було ніякої совісті, то він не міг би нічого ставити собі як сообразное з боргом або в чимось дорікати як в нарушающем борг, стало бути, він не міг би навіть помислити для себе обов'язком мати совість "
Міркування Канта безмірно логічні. Що таке, наприклад, безсовісність? Це не відсутність совісті, а схильність не звертати уваги на її голос. Чинити по совісті навіть не може бути обов'язком, бо тоді мала б існувати другий совість, щоб усвідомлювати дію першої. Який же вихід? Культивувати свою совість, все більше прислухатися до голосу внутрішнього судді і використовувати для цього всі засоби.
Кожна людина має совість. Він завжди відчуває в собі внутрішнього суддю, який спостерігає за ним, загрожує йому і взагалі вселяє йому повага (пов'язане зі страхом). Цю силу людина створює не сам. Вона корениться в сутності людини, слід за ним як тінь, коли він має намір вислизнути від неї. Вона може за допомогою насолод і розваг заглушати або присипляти себе. Проте їй доводиться час від часу опам'ятатися. Таким чином, совість - це справа самої людини. Однак обвинувачений і суддя - не одне і те ж обличчя. Якби це було так, то обвинувачений завжди б вигравав, виправдовуючи сам себе, тому совісна людина вважає не себе, а когось іншого суддею своїх вчинків. Ця інша особа може бути дійсним або чисто ідеальним істотою, яке створив розум для самого себе.

Переказ надрукувати або написати і надіслати фото до 27 квітня 8.00.


Завдання надіслати  на мою електронну адресу

Чекаю робіт!
Пам'ятаємо про академічну доброчесність!
___________________________________




Завдання на тиждень з 13 квітня по 17 квітня

Презентація до уроку української мови в 3 класі " Загальне поняття ...Вітаю вас, діти! Як ви вже здогадалися, мова сьогодні буде йти про дієслово. Розгорніть зошити, запишіть тему уроку:
ДІЄСЛОВО (повторення теми)

Слово вчителя:

-За частотою вживання дієслово посідає 2 місце після іменника. 

Дія, рух – це важлива частина нашого життя, так і важливі слова в мові, які називають дію.

Спостерігаючи за дієсловами, маємо пам’ятати, що вони означають не тільки конкретну дію предмета, яку можна побачити, а й абстрактну.

Сьогодні ми дослідимо "життя дієслова"!!

Пропоную згадати основні ознаки дієслова:


 Дидактичний матеріал з теми "Дієслово" 3 клас

Згадайте також, що дієслово має 2 форми :


Дієслово як частина мови - Додаткова інформація - Правила ...
А тепер перегляньте це відео:





Памятайте, що спільними ознаками для всіх типів дієслівних форм є такі:

1. Виднедоконаний та доконаний, що встановлюється питаннями:
що робити? — недоконаний вид, який виражає незавершену дію: співати, відвідувати, переконувати
що зробити? — доконаний вид, який виражає завершену дію: заспівати, відвідати, переконати

Наприклад, дієприслівники на -учи (ючи), -ачи (ячи) творяться від основ недоконаного виду; а дієприслівники на -вши (ши) — від основ доконаного виду.

2. Перехідність/неперехідність, що встановлюється за наявністю або відсутністю при дієслові прямого додатка:
готувати кого — що? відповіді (питання, страви)
готує кого — що? відповіді (питання, страви)
заготовлено кого — що? відповіді (питання, страви)
готуючи кого — що? відповіді (питання, страви)
не готувати кого — чого? відповідей (питань, страв)
не готує кого — чого? відповідей (питань, страв)
не заготовлено кого — чого? відповідей (питань, страв)
не готуючи кого — чого? відповідей (питань, страв)


Це приклади форм зі значенням перехідності.

Дієслівні форми іти, спав, побіжить, засміється, сумуючи є неперехідними, оскільки від них не можна поставити питань до іменника/займенника кого — що?, кого — чого?, отже, вони не мають при собі в реченні прямих додатків.

Значення перехідності/неперехідності виражає спрямованість/неспрямованість дії на якийсь об'єкт. Перехідність/неперехідність у формах інфінітива є важливою умовою правила творення дієприкметників.
А тепер виконаємо тренувальну вправу.  Натисніть ТУТ + ТУТ
Завдання для вас:

1. Опрацювати весь матеріал уроку.2. Виконати тест, сайт "На урок" 

до 17 квітня на 20.00 Код доступу  813294

3. Письмово виконати у зошит завдання, зробити фото роботи та надіслати на мою електронну адресу:

1.“Лови помилку!”. Знайдіть і виправте помилки в правописі слів.
Читаєш, пишеш ,мудруєш, любиш, знаєш, намагаєшся, прагниш , сповідуєшся, роздивляєшся ,переконуєш, дзвониш, пишиш ,дивуїш ,дивуїться, прагне, дивицця , збирається, озирається, в’яне, ріж ,стань, вдар, принеси, забери, передай , лізь , кинте, їжте, несіть.

2.«Криниця мудрості»
Записати: чий це вислів?
1. Прийшов, побачив, переміг.
2. Людина я, і ніщо людське мені не чуже.
3. Поки дихаю – сподіваюсь.
4. Без надії сподіваюсь.

Чекаю ваших робіт ! Гарного настрою і позитиву, дорогі діти!



Развиващие задания. otkritka

___________________________________________________________________


Увага!

З 6 квітня завдання з усіх предметів даються на тиждень!

       10 клас Українська мова

Гарного настрою вам, діти! 

Завдання на тиждень з 6 квітня по 10 квітня

Тема уроку: Стилістичне використання якісних, відносних та присвійних прикметників.
Своєрідність займенника як частини мови.Відмінювання займенників.
Розвиток мовлення .Електронний лист. СМС повідомлення

Дорогі діти! Запишіть у зошит тему уроку, будь ласка. Почнемо урок.

Тему нашого уроку запишіть , будь  ласка! Отже, розгорніть ваші зошити і запишіть тему Протягом багатьох уроків 5-9 кл. ви вивчали тему «Прикметник» .
 А сьогодні ми маємо підвести підсумок, повторити, закріпити і систематизувати знання з теми „Прикметник”.Отож сьогодні вам необхідно перевірити себе, у чому ви гарно розібралися, а що ще потрібно повторити.
Давайте проведемо  Бліц – турнір:

Скільки всього частин мови в українській мові ?( 10 ).
До якої з них належить прикметник? ( до сам. ).
На що вказує прикметник? ( на ознаку предмета).
На які питання відповідає прикметник? ( Який? Чий? ).
Прикметники змінюються за ... ? ( Родами, числами, відмінками ).
Яку частину мови треба знайти в реченні, щоб визначити рід, число, відмінок ( Іменник ).
Назвіть розряди прикметників (Якісні, відносні, присвійні )
Який розряд прикметників має ступінь порівняння (Якісні)
За допомогою яких суфіксів твориться проста форма порівняння вищого ступеня. ( ш, іш )10. Яка синтаксична роль прикметника у реченні? ( Означення, присудок ).
11. Який рік тягнеться один день????? - напишете в дом. роботі;))

Прикметник виражає ознаку предмета, наприклад: сміливий, щаслива, зелене, Васине, батькова, братове.

Поняття якості в прикметнику може бути виражене безпосередньо через відношення до інших предметів, або через відношення до особи чи істоти.

Прикметники за значенням поділяються на такі розряди:
якісні, що виражають ознаки предметів безпосередньо власним лексичним значенням: сумна пісня, яскрава особистість
відносні, що позначають ознаку предмета не безпосередньо, а через відношення його до іншого предмета, явища, дій: вступний тест, прикордонний пост;
присвійні, що виражають належність предмета певній істоті: материн рушник, Мартин зошит.

Вживаючись у переносному значенні, відносні та присвійні прикметники можуть переходити в розряд якісних. Наприклад:золотий ланцюжок (відносний) — золота душа (якісний);срібний перстень (відносний) — срібний голос (якісний);лебединий пух (присвійний) — лебедина пісня (якісний);зміїна отрута (присвійний) — зміїний характер (якісний).
 А тепер перегляньте відео:



А зараз повторимо займенник.

Розгляньте таблицю

Займенник – Українська мова та література










Перегляньте цей матеріал та виконайте тренувальну вправу  ТУТ

Чудово!
А зараз навчимося писати електронні листи та СМС (розвиваємо мовлення)



Електронне повідомлення має таку структуру: заголовок, тіло листа й підпис.

Заголовок електронного листа — сильна позиція, що формує реакцію адресата на отримане повідомлення. У заголовку міститься така інформація: унікальний ідентифікаційний номер повідомлення; адреса відправника повідомлення; адреса(и) одержувача(ів) повідомлення (аналог «кому»); тема повідомлення; час і дата його надсилання. Заголовок повинен містити стислий і чіткий опис суті питання та/або звернення до незнайомої людини. Недостатня інформативність заголовка може стати причиною комунікативної невдачі всього листа — адресат швидше за все знищить таке повідомлення, не читаючи.

     Тіло листа містить текст самого повідомлення і є аналогом традиційного листа. Можна виділити деякі принципи складання електронного повідомлення, які будуть основою успішності електронної комунікації: ввічливість, грамотність, чіткість, стислість, небагатослів’я, координати для зворотного зв’язку. ЦІ параметри багато в чому повторюють принципи традиційного листування. Проте є й деякі особливості e-mail-спілкування. Так, прагнення до економії часу призводить до глобальної безграмотності e-mail-повідомлень. Кілька зайвих секунд перед відправленням листа врятують вас від багатьох неприємностей, адже помилки шкодять не тільки іміджу людини, але й репутації її фірми.

     Смс-повідомлення використовують, якщо відсутня можливість відповісти на телефонний дзвінок або самому зателефонувати, якщо треба уникнути телефонної розмови з адресатом або необхідно надіслати повідомлення кільком особам одночасно. Приватний характер смс-повідомлень забезпечує їхня конфіденційність — зміст відомий лише адресату й адресанту. Визначають такі основні риси смс: стислість, відносна концентрація нестандартних орфографічних маркерів, моментальність, приватний характер змісту, залежність від засобу передачі інформації.

Завдання для вас!

1. Опрацюйте матеріал уроку!!!2. Напишіть електронного листа із завданням № 1 та  відправте за  моєю електронною адресою lastivca2020kab11@ukr.net

3.До 11 квітня на 10.00   виконати тест ТУТ  (сайт "На урок")

 Код доступу 416870

Завдання №1 

Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Поясніть правопис прикметників.

   1. Старий січовик натхнув свою душу в молод. ..н...ку душу онука. 2. Та на них (дошках) не лежало нічого — пустіс...н...кі, голіс...н...кі, як та гола та дебела жердка. 3. Грицько скинув із спини торбину з сухарями, лихен...ку свитину та не кращ... чоботи. 4. Подмухав вітерець леген...кий, за слівцем шептав слівце; з рідних яблунь цвіт білен...кий обсипав мені лице. 5. Темна ніч, вітрець тих...с...н...кий зашумів у моїм вікні; дощик капає дрібн...с…н...кий, у серце падає мені (Панас Мирний).


Міжнародний день рідної мови – Школа 13

Бажаю успіхів! Чекаю завдання!





10 клас          2 квітня                    Українська мова
прикметник
Тема уроку: Прикметник як частина мови.Ступені порівняння прикметників, творення та відмінювання

Діти , сьогодні ми повторюємо тему "Прикметник"




Прикметник - це частина мови, що виражає ознаку предмета і відповідає на питання який? чий? (червоний, розумний, бабусин).

Прикметники виражають ознаку:

запаху (п’янкий, запашний),

кольору (білий, зелений),

віку (старенький, давній),

розміру (величезний, середній),

матеріалу (діамантовий, дерев’яний),

якості (твердий, гнучкий),

принадлежності (зятів, сестрин),

простору (далекий, близький),

часу (ранній, вчорашній)

внутрішні властивості (добрий, щедрий),

зовнішні прикмети (смаглявий, чепурний),

ознаки за відношенням до місця (міський, районний).


1. Опрацюйте відеоматеріал "Прикметник" ТУТ + прочитайте ТУТ
2. Письмово виконайте ці вправи (1,2,3) та  надішліть фото на мою електронну адресу lastivca2020kab11@ukr.net або в Viber

Вправа 1 
  Випишіть спочатку прикметники м'якої групи, а потім —      твердої.
Безробітний, верхній, весняний, модний, новий, дружній, телячий, Сергіїв, зелен, майбутній, присутній, ладен, глухий, житній, освітній, вчорашній, справжній, ранній, повен, домашній, доччин, обідній, Маріїн, сизий, сьогоднішній, тутешній, дідів, зовнішній, рідний, останній, завтрашній, західний.

Вправа 2
Провідміняйте прикметники веселий, дружній, висока, сині.

Вправа 3
Спишіть словосполучення, вставляючи пропущені літери и чи і.
Джерельн...й воді, тих... ночі, струнк...х юнаків, Степанов... зошити, чітк...ми розпорядженнями, глух...й кут, сторони...м людям, тьмян...ми очима, скрипуч...м голосом, тягуч...й думці, широк...х степів, рівненьк... стежки, природн...ми ресурсами, свіж...ми слідами, спостережлив...м оком, якнайширш... зв'язки, братов...м дітям, дрімуч... ліси, найкращ...ми побажаннями, цілющ...м зіллям, найкращ... люди, найнижч... береги.

Бажаю успіхів!




10 клас           31 березня              Українська мова
 Тема уроку: Контрольна робота "Повторення"

     Вітаю вас, десятикласники!
Сподіваюсь, що ви виконаєте попереднє завдання і я отримаю ваші роботи (уважно прочитайте і опрацюйте попередній урок української мови!)
    Сьогодні ми пишемо контрольну роботу за попередніми вивченими темами.
Ваше завдання :
1.Опрацюйте матеріали до уроку - дивіться внизу під завданням. 

2. Повторіть тему "ОРФОГРАФІЯ" натисніть ТУТ 

3.Виконайте контрольну роботу до  5 квітня 12.00

Робота розміщена на сайті "На урок" , посилання натисніть  ТУТ . Код доступу    -     456914 

Матеріали до уроку 
и, і, ї, у



Пишемо и
у загальних і географічних назвах після д, т, з, с, ц, ж (дж), ч, ш, р (правило «дев’ятки») перед літерами на позначення приголосних (крім й)дисципліна, система, Алжир, Сирія, Мексика
***
Пишемо і
на початку словаікона, історія
після літер на позначення приголосних, що не входять до правила «дев’ятки»піраміда, фінанси, бізнес
перед літерою на позначення голосного або йпіаніно, радіус, ажіотаж, позиція
у кінці незмінних слівтаксі, поні, колібрі
в окремих власних назвахГрімм, Сідней, Дідро, Россіні

Зверніть увагу! У ряді слів іншомовного походження, давно засвоєних українською мовою, після літер, що не входять до «дев’ятки», відповідно до вимови пишеться илимон, мирт, кипарис, спирт, кинджал, нирка тощо.
З и, а не з і пишуться слова церковного вжитку: диякон, єпископ, мир­та, християнство тощо.
Пишемо ї
після літер на позначення голоснихмозаїка, Енеїда (але в складних словах, де перша частина закінчується на голосний, на початку другої пишеться і: староіндійський, доісторичний)
***
Пишемо у
у словах, запозичених із французької мови, після літер на позначення шиплячих ж, ч та в словах парфуми, парфумеріяжурі, парашут, Жуль
 ***
Подвоєння літер на позначення приголосних
Подвоєння відбувається:
у власних назвах і словах, похідних від нихАндорра, андоррський
за збігу однакових приголосних на межі префікса й кореня, якщо в мові вживається паралельне непрефіксальне словоІмміграція (міграція), сюр­реалізм (реалізм) (але анотація, конотація)
В окремих загальних назвах, які треба запам’ятати: білль, бонна, брутто, булла, ванна, вілла, дурра, мадонна, манна, мірра, мотто, мулла, нетто, панна, пенні, тонна, панно.

Зверніть увагу! У загальних назвах іншомовного походження приголос­ні не подвоюються: бароко, група, сума, шосе, ват (але Ватт), фін, комі­сія тощо.
***
М’який знак
М’який знак пишемо після д, т, з, с, л
перед я, ю, є, ї, йоательє, мільярд, консьєржка
відповідно до вимови після л перед літерами на позначення приголоснихальтруїст, фільм (але залп)
відповідно до вимови в кінці слівмагістраль, каніфоль (але бал, шприц)
М’який знак не пишемо
перед я, ю, коли вони познача­ють сполучення м’якого або пом’якшеного приголосного з а, утюль, нюанс, резюме
***
Апостроф
Апостроф пишемо перед я, ю, є, ї
після б, п, в, м, ф, ж, ч, ш, г, к, х, рінтерв’ю, дистриб’ютор, миш’як, Женев’єва
після кінцевого приголосного префіксаін’єкція, ад’ютант, кон’юнктура
Апостроф не пишемо
перед йокурйоз, серйозний
коли я, ю позначають пом’якшення попереднього приголосногоманікюр, бюджет, бязь

Зверніть увагу! Апостроф пишемо після початкового д, о в прізвищах: Жанна д’Арк, О’Генрі тощо.
Бажаю успіхів!









19 березня .10 клас. Українська мова
Вітаю вас, дорогі десятикласники!
Результат пошуку зображень за запитом фото відміни іменників
Сподіваюсь, що у вас позитивний настрій!:)) 
Якщо ні - то натисніть ТУТ

Гаразд,тож почнемо урок 

Тема уроку :"Словозмінні паралелі іменників.Форми іменників орудного та місцевого відмінків"
Ваше завдання
1.Опрацювати цей матеріал:

Словозміна (флексія) - це системне творення різних форм того самого слова відповідно до його синтаксичних пов'язань з іншими  словами в реченні й словосполученні без зміни його лексичного значення за допомогою: 
  • 1) закінченнєвих змінних морфем-афіксів і постфіксів (стол-а, -и, -ів; стой-у, -іш, -а-ти-му; ми-ти-ся);
  • 2) зміни основи слова т. зв. внутрішньою флексією (стіл: стол-а; стій: стой-у), див. Чергування звуків;
  • 3) зміни наголосу слова (рук-и́: ру́к-и), у деяких випадках у тій самій функції, що і суфікс (за-си́п-а-ти: за-сип-а́-ти = за-си́пува-ти);
  • 4) зміни суфікса (гарн-ий: гарніш-ий) чи й префікса (най- гарніший; пис-а-ти: на-пис-а-ти), себто тут типового засобу словотвору;
  • 5) сполучення флексійної форми слова з прийменником (на стол-і, на стол-ах) чи з деякими ін. словами, що тоді виконують службову функцію формотворної морфеми (читати: буду читати; гарн-ий: більш гарний, т. зв. аналітичні форми). Згадаємо поділ іменника на відміни

Згадайте  й повторіть поділ іменників на групи(звичайно, завдання на визначення відмін буде на ЗНО:))
Результат пошуку зображень за запитом фото відміни іменників
А тепер натисніть ось ТУТ   +   і  ось  ТУТ    прочитайте матеріал


В орудному відмінку однини іменники першої відміни твердої групи мають закінчення -ою, м'якої та мішаної груп — -ею, після голосного та апострофа — -єю: книжкою, машиною, перемогою, фабрикою; бурею, надією, робітницею, сім'єю, статтею; кручею, межею, площею, тишею.


Письмово напишіть у зошити ось ці два завдання:


1.Розподільчий диктант 
Запишіть подані слова в чотири колонки за відмінами.

Дитя, життя, мова, людство, сіль, блакить, полум’я, перо, кров, соловей, праця, роздоріжжя, чорнило, співак, голос, ім’я, туманність, дорога, селище, роль, межа, заметіль, мідь, ніч, алея, праця, міць, тім’я, стаття, подорож, Марія.

2. Прочитайте тексти. Виберіть з них іменники, поставте їх у початкову форму та визначте відміну. Запишіть іменники І та ІІ відміни у три колонки за групами: 
1) тверда група; 2) м'яка група; 3) мішана група.


1. Микола мовчки вийшов у садок... Він усе думав, нащо то Бог так вчинив, що недобре розділив долю між людьми: одним дав панство, й степи, й лани, а другим дав важку працю, бідність та трохи не торби (І. Нечуй-Левицький). 
2. Після довгого літнього дня, коли сонце сідає, а розпечена земля поволі скидає з себе золоті шати, коли на бліде, втомлене днем небо з’являються крадькома несміливі зорі, в останньому промінці сонця справляє грища мушва, а дивно м’яке, злото-рожеве повітря приймає віддаль бузкові тони і робить простори ще ширшими і глибшими,— Маланка з Гафійкою волочать курною дорогою утому тіла й приємне почуття скінченого дня (М. Коцюбинський). 3. Я — українець. Над Дніпром стоїть в саду вишневім хата, кущі калини під вікном, криниця, журавель з цебром і скибка місяця щербата. Там я родивсь під спів зозуль.

Надішліть фото виконаної роботи на мою електронну пошту  lastivka2020kab11@ukr.net   або y Viber.

А тепер перевірте себе! Виконайте тест ,натисніть ТУТ + ТУТ 
Дякую за чудову роботу! Якщо ви закінчили працювати,то 





Бажаю здоровя! Не хворійте! Чекаю фото з роботами.











17 березня 10 клас
Тема уроку

Іменник як частина мови (повторення вивченого)

Ось ми і перейшли до повторення частин мови.

Традиційно розпочнемо з іменника. Таку назву іменна частина мови отримала в 1873 році, після того, як Омелян Партицький використав таке найменування. А ось у правописі 1926 року іменник називали речівником.
До речі, чи знали ви, що іменників в українській мові дуже багато? 11-томний „Словник української мови”
налічує приблизно 135 000 слів і половина з них – іменники. А ось дієслів удвічі менше!
Іменник – це частина мови, яка означає предмет і відповідає на питання хто? що? (черговий, патріот, птеродактиль).
Предметом у граматиці вважається все, про що можна спитати хто це? що це? Наприклад: хто це? – вчений; що це? – картопля.





СИНТАКСИЧНА РОЛЬ ІМЕННИКА
Основна синтаксична роль іменників – підмет (Політики погомоніли трохи та й розійшлися) та додаток (Василь знайшов Степана).
Іменники можуть бути також:
неузгодженим означенням (Рука Сашка легла на моє плече);
іменною частиною складеного присудка (Він завжди був чудовим хлопцем);
обставиною (Наталка з Ларисою вийшли з будинку).
РОЗРЯДИ ІМЕННИКА ЗА ЗНАЧЕННЯМ
Серед іменників виділяються такі групи слів:
1. загальні назви – власні назви
2. назви істот – назви неістот
3. конкретні – абстрактні
4. збірні
5. речовинні

Домашнє завдання

1.Опрацювати матеріал.
3. Виконати тест на сайті "На урок" до 18.03.  на 9.00 годину  за посиланням https://naurok.com.ua/test/join
Код доступу      780846 
Бажаю успіхів!!!)))