Графік консультацій до ЗНО ( Zoom- консультації ):
Заняття будуть проводитись з 01 до 30 червня онлайн
Вівторок 12.00 - українська мова
13.00 - українська література
Запрошення на конференції надсилатиму за день.
На цій сторінці я щопонеділка буду розміщувати матеріал + повторяйте матеріал зі сторінки "Українська мова"
_______________________________________________________________________________
Просте речення має в своєму складі одну граматичну основу, виражену сполученням підмета й присудка або лише одним головним членом:
За добу до дощу на каштановому листі виступають “сльози” – липкі покропили соку;
Пізня весна дарує гоже літо;
Чорну душу милом не відмиєш (Н. тв.).
У складному реченні, є дві й більше граматичні основи:
Дід Мороз не раз мені снився перед святом: щоки в нього крижані, в чубі сніг лапатий (П. Осадчук);
Слово, в бою огрубіле, у тому краю забрини, де вишні в убранні білім мене виглядають з війни (О. Гончар).
Прості речення можуть бути двоскладними й односкладними, поширеними й непоширеними, повними й неповними, ускладненими й неускладненими.
Двоскладним називається речення, в якому є обидва повні члени — підмет і присудок:
Душа горить в смертельному вогні (В. Стус).
Односкладне речення має лише один головний член, співвідносний з підметом чи присудком двоскладного речення:
Чесне діло роби сміло (Н. тв.);
Сонце, сонце! Світ! Весна! (О. Олесь).
Непоширеним називається речення, що складається тільки з головних членів — підмета й присудка (односкладні — з одного головного члена): Минає час. Світає.
_______________________________________________________________________________
Завдання з 8 по 29 червня
Українська мова
Повторюємо просте речення:
Раніше ми розглядали, якими можуть бути речення за метою висловлення і емоційним забарвленням. Зараз пропоную вам повернутися до їхнього іншого боку — структури. Будь-яке речення варто аналізувати за його будовою, складом граматичної основи, за наявністю другорядних членів речення, необхідних членів речення та ускладнювальних засобів.
Детально розберіть цю тему!
За структурою речення поділяються на прості й складні.
Детально розберіть цю тему!
За структурою речення поділяються на прості й складні.
Просте речення має в своєму складі одну граматичну основу, виражену сполученням підмета й присудка або лише одним головним членом:
За добу до дощу на каштановому листі виступають “сльози” – липкі покропили соку;
Пізня весна дарує гоже літо;
Чорну душу милом не відмиєш (Н. тв.).
У складному реченні, є дві й більше граматичні основи:
Дід Мороз не раз мені снився перед святом: щоки в нього крижані, в чубі сніг лапатий (П. Осадчук);
Слово, в бою огрубіле, у тому краю забрини, де вишні в убранні білім мене виглядають з війни (О. Гончар).
Прості речення можуть бути двоскладними й односкладними, поширеними й непоширеними, повними й неповними, ускладненими й неускладненими.
Двоскладним називається речення, в якому є обидва повні члени — підмет і присудок:
Душа горить в смертельному вогні (В. Стус).
Односкладне речення має лише один головний член, співвідносний з підметом чи присудком двоскладного речення:
Чесне діло роби сміло (Н. тв.);
Сонце, сонце! Світ! Весна! (О. Олесь).
Непоширеним називається речення, що складається тільки з головних членів — підмета й присудка (односкладні — з одного головного члена): Минає час. Світає.
Поширеним називається речення в якому, крім головних, є й другорядні члени:
Дидактична гра-метод розумового розвитку дітей (3 підручника).Повним називається речення, в якому є всі структурно необхідні члени:
Біля друга і в біді серце відпочине (Д. Павличко).
Неповним називається речення, в якому не названо (словесно не виражено) один або кілька членів речення, що легко встановлюються з контексту:
Коло бабусиної хати ростуть вишні, біля хвіртки — кучерявий бузок, а від вулиці — явори (Б. Харчук).
Ускладненими називаються речення, які мають у своєму складі однорідні члени речення, відокремлені члени, звертання, вставні слова (словосполучення й речення):
В моє серце задивились твої очі синім ранком, синім квітом, синім сумом (Б. Олійник);
Жовте листя, тремтячи й коливаючись у повітрі, раз по раз тихо сідало на землю, вкриваючи її золотим накриттям (Б. Грінченко);
Ти мене, кохана, проведеш до поля, я піду — і, може, більше не прийду (М. Рильський).
Дидактична гра-метод розумового розвитку дітей (3 підручника).Повним називається речення, в якому є всі структурно необхідні члени:
Біля друга і в біді серце відпочине (Д. Павличко).
Неповним називається речення, в якому не названо (словесно не виражено) один або кілька членів речення, що легко встановлюються з контексту:
Коло бабусиної хати ростуть вишні, біля хвіртки — кучерявий бузок, а від вулиці — явори (Б. Харчук).
Ускладненими називаються речення, які мають у своєму складі однорідні члени речення, відокремлені члени, звертання, вставні слова (словосполучення й речення):
В моє серце задивились твої очі синім ранком, синім квітом, синім сумом (Б. Олійник);
Жовте листя, тремтячи й коливаючись у повітрі, раз по раз тихо сідало на землю, вкриваючи її золотим накриттям (Б. Грінченко);
Ти мене, кохана, проведеш до поля, я піду — і, може, більше не прийду (М. Рильський).
Перегляньте відео:
Виконайте тест. Підготовка до ЗНО. Сайт "На Урок" ТУТ
Код доступу 4634791
Завдання необхідно виконати до 14 червня 16:00
А зараз повторимо твори, які ми вивчили раніше.
Українська література
Повторюємо :
Перегляньте відео, прочитайте твори та ідейно- художній аналіз поезій!!!
В. Симоненко "Ти знаєш, що ти-людина..." Аналіз твору ТУТ + відео
"Задивляюсь у твої зіниці..." Аналіз твору ТУТ + відео
"Лебеді материнства" Аналіз твору ТУТ+ відео
В. Голобородько "Наша мова" Аналіз твору ТУТ + відео
+ перечитайте
"МЕЛАХОЛІЙНИЙ ВАЛЬС" Ольга Кобилянська
Провідною темою новели є музика, мистецтво та їх вплив на людину, а також доля талановитого митця. У творі представлено три артистичні натури Ганни, Марти та Софії. Вони різні за характером, але їх об'єднує любов до краси, прагнення до гармонії, фізичної та духовної досконалості.
Художній аналіз їхніх думок та почуттів становить основний зміст твору. Героїні твору ─ сильні, вольові, самодостатні, горді та незалежні жінки, що прагнуть утвердитися в чоловічому світі. Вони не бояться лишитися незаміжніми, адже шукають щастя насамперед у собі. Мистецтво задовольняє їх запити.
Перегляньте фільм:
Аналіз новели ТУТ
Відомості про твір ТУТ
Дивимось далi
У критичній літературі є різні й неоднозначні думки щодо розуміння новели. Осип Маковей сприйняв твір як позитивістський портрет трьох жінок ─ «простодушної», «зламаної» й «відважної». У радянські часи акцент робився на прагненні жінок-інтелігенток стати на шлях духовного розвитку, який в умовах капіталізму немислимий.
Тамара Гундорова побачила в творі лише «жіночий духовний роман» і навіть «еротичні елементи» в ньому, « кастрованих жінок» і бажання їх «віддатися» одна одній. Микола Євшан уважає, що в ньому йдеться про «поранкові душі», які прагнуть від життя краси та щастя, а найвищий їх вияв ─ у любові, котру в серці носити може кожен.
Новела має значною мірою автобіографічний характер. Кобилянська порівнювала своє життя із життям однієї з героїнь твору ─ Софії Дорошенко.
- Софія ─ творчо обдарована особистість, лірична й емоційна. Такі деталі, як подерті рукавички або затикання найменших щілин у вікні розкривають у ній нервову, вразливу, чутливу до світу, замкнену особистість. Мистецтво стає засобом саморозкриття, віддушиною для духовних сил героїні, яка зазнала приниження у житті (через нещасливе кохання).
- Марта ─ втілення любові. Стримана, терпляча, жіночна, «ладна обійняти весь світ», «вчилася музики, язиків і різних робіт ручних». Готувалася стати вчителькою. За словами Ганни ─ вроджена жінка та матір.
- Ганна ─ емоційна, нестримна, вибухова, непостійна. Однак натуру мала чисту, без фальшу. Її гарячковість швидко змінювалась добротою та чуйністю. Вона талановита і живе своїм ремеслом. В особистому житті не терпить приписів, їй байдуже, що скаже світ про її особисте життя. Мріяла розвиватися.
Прочитайте новелу!!!
Успіхів!
____________________________________________________________________________
Завдання на тиждень, 02 червня по 08 червня. Підготовка до ЗНО
Українська мова
Все про власне висловлення читайте ТУТ
Джерело
Роботу я проаналізую.
Тільки пишемо самі, бо нам треба уміти написати!!!
4. Виконайте тест.Сайт "На урок" ТУТ Код доступу 3356590
Тепер повторимо літературу. Зверніть увагу на матеріал з української літератури, який було запропоновано на попередніх уроках. Перечитайте . І ... продовжимо далі повторювати.
Ми закінчили розглядати твір "Майстер корабля" Ю. Яновського.
Сьогодні за Програмою ЗНО:
Спочатку перечитайте твори . Потім аналіз + відео+ фільми
Завдання на тиждень, 02 червня по 08 червня. Підготовка до ЗНО
Українська мова
Як забезпечити «логіку» у власному висловленні?
Що таке логіка у власному висловленні з української мови та як її забезпечити?
Логічність викладу думок у власному висловленні – це результат зв’язності тексту на:
- фактологічно-реальному рівні (забезпечення відповідності інформації, яка подається в тексті, реальному стану речей у дійсності, реальним зв’язкам між предметами та явищами дійсності);
- змістовому рівні (проведення однієї ідеї, тримання теми у фокусі уваги, послідовне введення мікротем, постійне повторювання концептуальних положень і слів);
- композиційному рівні (узгоджене розташування змістово-композиційних елементів (теза, аргументи, приклади, мікровисновки, висновок));
- модальному рівні (узгодженість часових форм присудків, витримування однакової емоційності у викладі, дотримання стилістичного й жанрового балансу тощо);
- мовному рівні (дотримання принципів і норм лексичного й граматичного поєднання слів між собою у межах простого речення, простих речень – у межах складних, речень між собою – у межах абзаців, абзаців – у межах тексту).
Як можна забезпечити логічність викладу на всіх цих рівнях?
Далі читайте ТУТ
Все про власне висловлення читайте ТУТ
Джерело
Структура власного висловлювання 1 сторінка формату А-4
1.Теза (думка, яку потрібно довести).
2.Аргумент № 1
3.Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва.
4. Аргумент № 2
5. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
6.Висновок.
Ви можете викоритовувати такі мовленнєві консттрукції
Зміст тексту
|
Вимоги до тексту,
вживання мовленнєвих конструкцій
|
Теза
|
На мою думку,…, я вважаю,…, я думаю,…, я впевнений,
що…, переконана, що…, мені здається, що…, я погоджуюся з …
|
Аргументи
(докази)
|
Доказом може бути…, підтвердженням може бути…, це можна
довести тим, що…, свідченням цього є…, це доводить…
|
Приклади з літератури чи мистецтва
|
Наприклад,…, прикладом може слугувати…, яскравим
прикладом цього може слугувати…, не можна не згадати… (герої, цитати,
проблема, назва твору, цитата, факти з життя митців )
|
Приклади з історії, життя
|
Наприклад, прикладом може слугувати…, яскравим
прикладом цього може слугувати…, не можна не згадати…
|
Логіка
|
Використання
слів-кліше, що скріплюють текст.
По-перше, по-друге, по-третє, з цього випливає, як було зазначено,
повертаючись до думки, як можна побачити
|
Висновок
|
Отже,… таким чином, можна зробити висновок, що…,
висновком може слугувати…, як висновок, можу сказати…
|
Завдання для вас:
1. Опрацюйте матеріал
2. Перегляньте відео
3.Напишіть власне висловлення на тему:
"Підтримайте або спростуйте думку: «Зміни – найцікавіше в житті». (по чесному) і надішліть на мою електронну адресу.Роботу я проаналізую.
Тільки пишемо самі, бо нам треба уміти написати!!!
4. Виконайте тест.Сайт "На урок" ТУТ Код доступу 3356590
Завдання необхідно виконати до 5 червня 09:00
___________________________________________
Тепер повторимо літературу. Зверніть увагу на матеріал з української літератури, який було запропоновано на попередніх уроках. Перечитайте . І ... продовжимо далі повторювати.
Ми закінчили розглядати твір "Майстер корабля" Ю. Яновського.
Сьогодні за Програмою ЗНО:
Спочатку перечитайте твори . Потім аналіз + відео+ фільми
1. Остап Вишня. «Моя автобіографія» «Сом». Перегляньте відео:
3. Богдан-Ігор Антонин. «Різдво» Прочитайте твір.Перегляньте відео
__________________________________________________________________
Завдання на тиждень з 25 по 01 червня
Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури відбудеться
30 червня.
Дорогі одинадцятикласники!
Вирішила написати вам сьогодні листа.
Ось і останній тиждень навчального року. Ми з вами у 7 класі вперше зустрілися 1 вересня на уроці. А зараз ви - випускники.
Час швидко минає, дуже швидко. На жаль. ми з вами уже не сядемо за парти і не будемо проводити уроки. Далі продовжиться підготовка до ЗНО. Щотижня я буду вам і надалі, до дня проведення ЗНО, давати вам письмовий матеріал на повторення у цьому ж блозі і проводити ZOOM- уроки.
Ви можете у будь- який час потавити запитання, порадитися. Розумію, що акцентуєте свою увагу на предметах, з яких писатимете тестування.
Це дуже відповідальний момент у вашому житті. перед вами відкриті усі шляхи.
Пам'ятаю і поетичні кав'ярні, інтерв'ю, яке ви брали у жителів міста, і вечорниці, і щоденні уроки. Згадую ті моменти, коли ми їли смачні вареники, і просто співали ви, маючи завжди відмінний настрій; весело і чудово було слухати пісню на гітарі, коли ми не хотіли навіть виходити з класу.
Я вам щиро вдячна за дружбу. Мені приємно з вами працювати. Теплі спогади.
Діти, ви стали дорослими , навчились відповідати за свої вчинки, учитись, приносити в життя радість і посмішки.
Отже, не забудьте на ЗНО тут поставити кому!!!:))), ми продовжуємо працювати.
Зі щирістю і побажанням успіхів, добра і щастя ваша вчителька.
А далі - працюємо. На цьому тижні у нас будуть онлайн-уроки.
Завдання з мови та літератури я буду давати на цій сторінці ( і мова, і література в одному уроці)
Тема уроку сьогодні:
Підготовка до ЗНО
Повторимо тему:
2. Опрацюйте матеріал ТУТ
3. Виконайте тренувальну вправу ТУТ (література)
4. Перегляньте відео
Не забувайте, що майже всі шпаргалки та інтернет- ресурси з української мови та літератури тут
Повторимо твори з літератури тепер:
1. Володимир Сосюра. Вірш "Любіть Україну!" + перегляньте відео
Аналіз твору ТУТ
2. В. Підмогильний "Місто"
Аналіз твору ТУТ
3. Ю.Яновський "Майстер корабля"
Успіхів! Наступного понеділка чекайте нову подальші завдання для підготовки.
_________________________________________________________________________________
Завдання на тиждень з 18 травня по 22 травня
Дорогі діти!
Повідомляю, що до дня складання вами ЗНО, у блозі буде матеріал , який ви використаєте для підготовки до ЗНО.
Тема уроку:
Узагальнення й систематизація вивченого. Підготовка до ЗНО. Контрольна робота за рік
Сьогодні ми продовжимо за ПРОГРАМОЮ ЗНО повторювати матеріал.
Ольга Кобилянська «Valse mélancolique» Всі матеріали у моєму блозі ТУТ
«О слово рідне!
Орле скутий!..» Аналіз твору ТУТ
1. Перечитайте твори- це буде для вас впевненим кроком щодо успішного складання ЗНО.
2. виконайте завдання :
На сайті "На урок" ТУТ виконайте контрольну роботу за рік
Завдання необхідно виконати до 20 травня 20:00 Код доступу 738128
Якщо виникають запитання- пишіть, телефонуйте.
Мій номер ви знаєте.
Бажаю щастя!
_________________________________________________________________________________
Завдання на тиждень з 12 травня по 15 травня
Тема уроку:
Контрольна робота з теми "Узагальнення вивченого. Підготовка до ЗНО"
Узагальнення вивченого. За крок до ЗНО
Завдання для вас
1. Виконати тест з сайту "На урок"
2. Опрацювати матеріал до уроку (Підготовка до ЗНО)
Іван Карпенко-Карий
Іван Франко:
«Чого являєшся мені у сні?..», ТУТ !! Перегляньте відео
«Мойсей» Аналіз твору ТУТ
Михайло Коцюбинський:
«Intermezzo» Аналіз твору ТУТ
Завдання на тиждень з 04 по 08 травня
Завдання необхідно виконати до 8 травня 23:00
Якщо ви перечитали весь матеріал до уроку і твори, то ви досягли успіхів!
Тепер перевіримо!
Ось цікаве завдання:
Виконати завдання з сайту "НА УРОК"
Завдання необхідно виконати до 2 травня 20:00
Код доступу 305809
Усна народна творчість (фольклор) – це різножанрові твори, що виникають у певному середовищі, передаються з уст в уста із сивої давнини, зазнаючи певних змін, мають ритуально-магічне, обрядове, естетичне, розважальне, виховне значення.
Завдання : перечитатаи твори , опрацювати матеріал до уроку, переглянути фільми.
Гарного настрою !
_________________________________________________________________________________
Увага!
На головній стрінці у моєму блозі фільм "Меланхолійний вальс" за мотивами новели та коротка характеристика новели Ольги Кобилянської" Меланхолійний вальс" ТУТ
Завдання на тиждень з 04 по 08 травня
Дорогі діти!
Ось і травень.
Кожен день нас наближає до ЗНО. Цей рік у вас більше часу підготуватися і здати успішно тестування.
Отже, за роботу. Завдання згідно з програмою ЗНО.
Тема уроку:
Підготовка до ЗНО:
П. Куліш "Чорна рада"
І.Нечуй-Левицький "Кайдашева сім'я"
Панас Мирний 1, 4 частини "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"
1. Опрацюйте матеріал з теми "Чорна рада " П.Куліш (аналіз твору) ТУТ
Тепер перегляньте відео:
Фільм "Чорна рада" перегляньте обов'язково ТУТ
2. Аналіз твору І. Нечуя- Левицького "Кайдашева сім'я" ТУТ
Перегляньте це відео :
Фільм "Кайдашева сім'я" ТУТ
Перегляньте це відео:
Додатковий матеріал: перегляньте ось відео:
Завдання:
Виконати 1 тест. Сайт "НА УРОК"
Завдання необхідно виконати до 8 травня 22:00
Код доступу 771045
Код доступу 771045
Виконати 2 тест.Сайт "НА УРОК"
Код доступу 623065
Наступного тижня буде контрольна робота. Повторяйте матеріал у форматі ЗНО
Гарного настрою вам!
_________________________________________________________________________________
Завдання на тиждень з 27 квітня по 30 квітня
Тема уроку:
Підготовка до ЗНО (Повторення вивченого)
Шановні одинадцятикласники!
Сьогодні ми повторимо наступний розділ із Програми ЗНО
"Давня українська література"
На ЗНО з цього розділу є такі твори
1. "Повість минулих літ " Матеріал ось ТУТ
3. Григорій Сковорода "«De libertate»:(опрацюйте таблицю)
Рік написання
|
1757
|
Літературний рід
|
Лірика.
|
Жанр
|
Ліричний вірш.
|
Вид лірики
|
Патріотична.
|
Тема
|
Вияв громадянської мужності поета в період посилення кріпацтва,
оспівуючи волю як найбільше багатство людини.
|
Ідея
|
Уславлення Богдана Хмельницького, народного героя, який
присвятив своє життя боротьбі за волю і щастя
українського народу; утвердження свободи людини як найвищої суспільної
цінності.
|
Художні засоби
|
Риторичні запитання: Що є свобода? Добро в ній якеє?
Риторичний оклик: Слава навіки буде з тобою, Вольності
отче, Богдане-герою!
Порівняння: Добро… неначе золотеє.
Перифраз: Вольності отче – Богдан Хмельницький.
|
Зміст
|
Поезія починається спокійним філософським міркуванням про те, що
являє собою воля, яка її цінність. Далі автор прославляє Богдана
Хмельницького як «батька вольності», як вірного сина українського народу.
Найбільшою радістю, яка повинна належати людині, є її свобода, стверджує
Григорій Сковорода. Подібний лозунг за часів поступового наступу кріпосництва
був дуже своєчасним і завбачливим. У протиставленні золота і свободи, на
думку поета, безперечно перемагає свобода. І уособленням вільної людини, яка
змогла подарувати надію на волю українцям, є Б. Хмельницький, його і славить
митець у цій поезії.
|
4. Г. Сковорода. Байка «Бджола та Шершень» (опрацюйте таблицю)
Рік написання
|
1774
|
Жанр
|
Літературна
байка.
|
Тема
|
Розповідь про
призначення праці в житті кожної людини на прикладі діалогу Бджоли і Шершня.
|
Ідея
|
Возвеличення
праці, яка є смислом щасливого життя; засудження ліні, ледарства, крадіжки.
|
Головні герої
|
Шершень — це образ
людей, котрі живуть крадіжкою чужого і народжені тільки на те, щоб їсти, пити
і т. ін.; Бджола — це символ мудрої людини, яка у природженому ділі
трудиться.
|
Проблематика
|
Людина і
суспільство; сенс життя кожного; людське покликання; праця і безділля.
|
Художні засоби
|
Алегорія,
персоніфікація, епітет, порівняння; крилаті вислови «Веселість серця — життя
для людини» (Сірах), «Подяка блаженній натурі за те, що потрібне зробила
неважким, а важке непотрібним» (Епікур).
|
Композиція
|
Твір
складається з двох частин: сюжетної і дидактичної («сили»). Сюжетна частина
побудована у формі діалогу між Шершнем, який сміється над працелюбністю Бджоли і над бджолою, яка отримує від
праці задоволення. Друга частина («сила») містить тлумачення прихованого
змісту першої.
|
Зміст
|
Паразит
Шершень насміхається з Бджоли, що вона працює не так на себе, як на інших:
«Скажи мне, Бджоло, чого ти така дурна? Чи знаєш ти, що плоди твоєї праці не
стільки тобі самій, як людям користь, а тобі часто і шкодять, приносячи
замість нагороди смерть; одначе не перестаєш через дурість свою збирати мед.
Багато у вас голів, але всі безмозкі». Називаючи дурнем «пана радника»,
Бджола засуджує тих, хто «крадіжкою добуває»
мед. Для неї праця найсолодша річ: «нам незрівнянно більша радість збирати
мед, аніж споживати. До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо».
|
Мова байки
|
Мова твору
близька до народної, але якщо у вуста Шершня вкладено більше лайливої лексики, то Бджола говорить афористично й
красиво.
|
Філософська мудрість у творі
|
«Немає гіршої муки, як
хворіти думками, а хворіють думки, позбавляючись природженого діла»; «І немає
більшої радості, аніж жити за покликанням»;
«Душа, володарка людини, втішається природженим ділом»; «Веселість серця
— життя для людини».
|
Мораль
|
«Сила» у байкаря тут
вийшла значно більшою, ніж сама фабула.
Праця повинна стати для
людини природною потребою, «найсолодшою
поживою». Тільки тоді життя матиме зміст і красу. У праці людина відчуває
радість буття, а в безділлі деградує.
|
5. Г. Сковорода «Всякому місту – звичай
і права» (опрацюйте таблицю)
Рік написання
|
Приблизно 1758-1759.
|
Літературний рід
|
Лірика.
|
Жанр
|
Ліричний вірш, що став
народною піснею (філософсько-сатиричний).
|
Тема
|
Життя різних верств
тогочасного суспільства.
|
Ідея
|
Утвердження совісті як основи
людського життя, завдяки якій не страшна смерть, якій все одно «мужик то чи
цар — все пожере, мов солому пожар»; сатиричне викриття неправедного способу
життя людей різних соціальних прошарків (чиновників, купців, кар’єристів,
бездумних студентів), які «марноти цього світу» визнали ціннішими, ніж життя
по совісті перед обличчям Бога.
|
.
|
|
Мотиви
|
«Пошук сенсу людського життя»;
«життя по совісті як основа людського суспільства»; «кожному своє»; «людське
різнопуття», «плинність світу», «марність дочасного людського життя»,
«смерть».
|
Образи
|
Людей: ліричний герой — людина,
яка роздумує над сенсом людського існування, боїться померти «без ума»,
божевільною, тобто такою, якими стали люди, що живуть навколо неї не по
совісті; люди, які забули про совість і віддалися марним радостям цього,
матеріального, світу: Петро-кар’єрист; Федька-купець; модник; лихвар;
землевласник-магнат; затятий багатій-мисли-вець; гуляка; облудний юрист;
пустопорожній студент; нерозбірливий коханець.
Міфологічних істот: смерть —
замашна коса; Венера, Амур.
Предметів і явищ: місто; чини;
гроші; будинки; коса смерті («страшна сталь»).
|
Художні засоби
|
Паралелізм, антитеза, інверсія, анафора, повтор,
фразеологізм, епітет, порівняння, метафора, метонімія, синекдоха, гіпербола,
символ.
|
Композиція
|
У 1 строфі автор показує, що кожен у цьому світі вільний
вибирати свій спосіб життя; у 2-4 строфах показує, що саме вибирають
сучасники (підлабузництво, здирництво, пияцтво, розпусництво та ін.); у 4
строфі протиставляє їхній вибір своєму як життя дурних, божевільних,
безбожних людей життю розумному, совісному, у Богові (адже Бог є совість); у
5 строфі показує, що перед обличчям смерті всі рівні: на той світ нічого не
візьмеш, зате лише совісна людина не боятиметься її приходу.
|
Крім матеріалу до уроку перечитайте ці твори
(звичайно, краще буде читати з книги)
А тепер перегляньтеце відео!
Якщо ви перечитали весь матеріал до уроку і твори, то ви досягли успіхів!
Тепер перевіримо!
Ось цікаве завдання:
Виконати завдання з сайту "НА УРОК"
Завдання необхідно виконати до 2 травня 20:00
Код доступу 305809
Бажаю мудрості!
____________________________________________________
Підготовка до ЗНО. Повторення
Підготовка до ЗНО. Повторення
"Усна народна творчість"
Стислий конспект :Усна народна творчість (фольклор) – це різножанрові твори, що виникають у певному середовищі, передаються з уст в уста із сивої давнини, зазнаючи певних змін, мають ритуально-магічне, обрядове, естетичне, розважальне, виховне значення.
Опрацюйте таблицю:
«Чи не той то хміль...» (історична пісня)
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: історична пісня.
Тема: показ жорстокої боротьби козаків із поляками.
Ідея: уславлення перемоги Богдана Хмельницького під Жовтими Водами.
Про твір: зображено події Національно-визвольної війни 1648-1657 pp. під проводом гетьмана Богдана Хмельницького (бій під Жовтими Водами) проти ляхів.
«Ой Морозе, Морозенку» (історична пісня)
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: історична пісня.
Тема: оспівування боротьби козаків під керівництвом Морозенка з татарами.
Ідея: возвеличення мудрості, мужності козацького ватажка; засудження жорстокості, підступності татарських поневолювачів.
Про твір: розповідається про нерівний бій з татарами. Татари втратили втроє більше, ніж козаки. Морозенко потрапив у полон, його стратили на Савур-могилі.
«Дума про Марусю Богуславку»
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: дума.
Тема: розповідь про те, як українська дівчина, яка стала дружиною турецького султана, допомагає своїм полоненим землякам повернутися до рідної землі.
Ідея: засудження поневолення, страждань, яких зазнали українці під час нападу турків, віра у щасливе вільне життя.
Про твір: розповідається, як у турецькій неволі вже 30 літ перебуває 700 козаків. Одного разу до ув’язнених прийшла «дівка-бранка, Маруся, попівна Богуславка й пообіцяла їх випустити. У Великодень Маруся визволила невольників, але з ними не втекла, а просила передати її батькам, що вона «вже потурчилась, побусурменилась».
Балада"Ой летіла стріла"
«Засвіт встали козаченьки» (пісня Марусі Чурай)
Літературний рід: лірика.
Жанр: літературна козацька пісня.
Тема: зображення походу козаків, розлучення хлопця з матінкою і коханою.
Ідея: звернення сина до матері, щоб вона прийняла його кохану як свою дитину.
Про твір: розповідається, як козаченьки, що «засвіт встали», вирушають у похід. Козак заспокоює свою кохану Марусю та просить її помолитись Богу за нього. Проводжає мати свого сина в далеку дорогу й просить його додому вертатись. Молодий козак не вірить, що швидко повернеться з походу, бо «кінь вороненький в воротях спіткнувся». Син не знає, чи вернеться живим, чи ляже в полі, а тому просить матір прийняти його кохану Марусеньку «як рідну дитину».
«Віють вітри, віють буйні» (пісня Марусі Чурай)
Літературний рід: лірика.
Жанр: літературна пісня про кохання.
Тема: відтворення страждань дівчини за своїм милим.
Ідея: возвеличення щирого почуття кохання.
Про твір: пісня передає почуття самотньої дівчини, яка страждає в розлуці з «милим, чорнобривим». Для неї це «люте горе», вона себе порівнює з билинкою в полі, що росте на піску, без роси, на сонці. Починається твір поетичним паралелізмом (дерева гнуться – сльози не ллються) і закінчується риторичними питальними та окличними реченнями.
Увага!!!
Сайт "НА УРОК" Завдання необхідно виконати до 18 квітня 15:00
1986 р. - аварія на Чорнобильській АЕС.
1991 р. - здобуття незалежності, початок розбудови нової суверенної держави.
2004 р. - Помаранчева революція, вибори Президента тощо.
З’являються болючі теми, які дали поштовх для народження нової генерації митців постчорнобильської епохи. Ця хвиля літераторів прагнула „зруйнувати Карфаген української провінційності” (Юрій Шевельов), тобто вивести мистецтво слова за межі політики, ідеологічних й адміністративних втручань у художню творчість, зробити його естетично самодостатнім; подолати комплекс меншовартості, другорядної ролі в історії.
Основні тенденції (характерні риси) сучасного літературного процесу
• Перехід від заідеологізованих схем „соціалістичного реалізму” до пошуку нових естетичних способів моделювання й зображення дійсності.
• Гостра постановка проблем вибору, повноцінного існування нації і свободи індивідуальності.
• Піднесення ролі українського слова в розвитку української нації.
• Мистецтво - поза політикою.
• Звернення до селянської тематики як прояв неповторності української духовності.
• Поява нових форм художнього мислення, форм й структури творчості.
• Повернення заборонених тоталітарним режимом літературно-мистецьких надбань минулих епох як створення нового погляду на історію України (твори Миколи Аркаса, Михайла Грушевського, Дмитра Дорошенка, Дмитра Яворницького; Пантелеймона Куліша, Івана Франка, Лесі Українки, Миколи Хвильового, Володимира Винниченка, Валер’яна Підмогильного, Григорія Косинки, Павла Филиповича, Михайла Драй- Хмари та ін.).
Знищення штучної „завіси” між розвитком української літератури на „материковій” Україні та в діаспорі. Друк творів письменників-емігрантів (Василя Барки, Уласа Самчука, Івана Багряного, Тодося Осьмачки, Яра Славутича, Євгена Маланюка, Олени Теліги, Юрія Клена, Богдана Бойчука, Юрія Тарнавського, Михайла Ореста та ін).
• Вихід двох антологій української поезії „Золотий гомін” (1991, 1997), де показана багата картина лірики XX ст., художніх систем, уподобань, напрямів.
• Функціонування модерного, неомодерного, заповідально-селянського, постмодерного дискурсів.
Опрацюйте сторінки підручника з літератури - зі ст. 218 (сторінки 218-220 особливо перегляньте).
Календарно-обрядові пісні
(найдавніший вид фольклору)
|
Суспільно-побутові пісні
|
Родинно-побутові
пісні
|
Пісні
Марусі Чурай (давньогрецька
Сапфо)
Полтава
|
Історичні
пісні
|
Весняний цикл: веснянки,
літній цикл: русальні, купальські, петрівчані, косарські, жниварські,
зимовий цикл: колядки, щедрівки
«се
не прості поетичні
прикраси-перебільшення: се магічні закляття на щастя…»
лірика;
язичницькі
елементи;
дійство;
намагання
задобрити сили природи.
|
рекрутські,
солдатські, чумацькі, кріпацькі, бурлацькі, наймитські, заробітчанські, козацькі, стрілецькі, робітничі
|
Пісні про кохання,
сімейне життя, пісні про трагічні сімейні обставини,
пов´язані з втратою членів сім´єї (вдовині, сирітські),
колискові, весільні поховальні голосіння замовляння
жартівливі, коломийки, частівки
|
1. «Засвіт встали
козаченьки»:
Визвольна війна проти ляхів
(поляків), 1648 р., Маруся
проводжає козака у похід
2.«Віють
вітри, віють буйні»: починається нею «Наталка Полтавка»,
сум
|
1.«Чи
не той то хміль»:
Б.Хмельницький, Жовті Води, Визвольна війна, 1648
р.,
Золота Вода, Золотий Брід, Берестечко
2. «Ой
Морозе, Морозенку»:
Савур-могила,
Морозенко, монголо-татарська навала,
«Твої думи, твої пісні не
забудуть люди»
|
Народні балади
О. Дей назвав баладу «епосом нещасливих людських доль»
Метаморфози (перетворення), загибель
|
Народні думи
• заспів
(зачин, «заплачка»);
• основна
розповідь;
• закінчення
(«славословіє»).
Героїзм
Ліризм дієслівне
римування
імпровізація речитатив
ретардація
(уповільнення)
доба Хмельниччини і гетьманщини
|
|||
(три зозулі, син, удова, Дунай)
|
1. «Маруся
Богуславка»
(Богуславка, запорізькі козаки, Маруся визволяє 700
невільників-козаків з неволі), Великдень
|
«Чи не той то хміль...» (історична пісня)
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: історична пісня.
Тема: показ жорстокої боротьби козаків із поляками.
Ідея: уславлення перемоги Богдана Хмельницького під Жовтими Водами.
Про твір: зображено події Національно-визвольної війни 1648-1657 pp. під проводом гетьмана Богдана Хмельницького (бій під Жовтими Водами) проти ляхів.
«Ой Морозе, Морозенку» (історична пісня)
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: історична пісня.
Тема: оспівування боротьби козаків під керівництвом Морозенка з татарами.
Ідея: возвеличення мудрості, мужності козацького ватажка; засудження жорстокості, підступності татарських поневолювачів.
Про твір: розповідається про нерівний бій з татарами. Татари втратили втроє більше, ніж козаки. Морозенко потрапив у полон, його стратили на Савур-могилі.
«Дума про Марусю Богуславку»
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: дума.
Тема: розповідь про те, як українська дівчина, яка стала дружиною турецького султана, допомагає своїм полоненим землякам повернутися до рідної землі.
Ідея: засудження поневолення, страждань, яких зазнали українці під час нападу турків, віра у щасливе вільне життя.
Про твір: розповідається, як у турецькій неволі вже 30 літ перебуває 700 козаків. Одного разу до ув’язнених прийшла «дівка-бранка, Маруся, попівна Богуславка й пообіцяла їх випустити. У Великодень Маруся визволила невольників, але з ними не втекла, а просила передати її батькам, що вона «вже потурчилась, побусурменилась».
Балада"Ой летіла стріла"
Рід літератрури: епос.
Жанр: народна балада.
Тема: зображення туги за вдовиним сином, котрого убила ворожа стріла.
Ідея: висловлення глибокого співчуття до загиблого, уславлення материнської любові до своєї дитини.
Проблематика: "життя та смерть", "невмирущість пам'яті".
Основна думка:
Ой матінка плаче,
Поки жити буде,
А сестриця плаче,
Поки не забуде;
А миленька плаче,
Поки його бачить…
Композиція.
Експозиція: діалог про стрілу - причину смерті вдовиного сина.
Зав’язка: смерть героя та приліт трьох рябеньких зозуль.
Кульмінація: оплакування рідними втрати дорогої людини.
Розв’язка: одвічна пам'ять про сина, брата, нареченого.
Художні засоби.
Епітети: синього моря, земля сухенька, зозулі рябенькі.
Пестливі слова: зозуленьки, рябенькі, головоньках, серденька, ніженьках, головках, серденька, миленька.
Паралелізм:
Де плаче миленька —
Там земля сухенька.
Гіпербола:
Де матінка плаче.
Там Дунай розлився;
Де плаче сестриця,
Там слізок криниця.
Анафора (єдинопочаток): "То його...", "Де плаче...Там...", "Поки...".
Трикратність: "три зозулі", "сіли у трьох різних місцях"
Метаморфози: мати-удовиця, сестра та кохана перетворюються на "зозуль рябеньких", щоб прилетіти до дорогої людини.
Образи: мати-удовиця, сестра, кохана.
Образ-символ: зозуля (символ суму та вдівства).
«Засвіт встали козаченьки» (пісня Марусі Чурай)
Літературний рід: лірика.
Жанр: літературна козацька пісня.
Тема: зображення походу козаків, розлучення хлопця з матінкою і коханою.
Ідея: звернення сина до матері, щоб вона прийняла його кохану як свою дитину.
Про твір: розповідається, як козаченьки, що «засвіт встали», вирушають у похід. Козак заспокоює свою кохану Марусю та просить її помолитись Богу за нього. Проводжає мати свого сина в далеку дорогу й просить його додому вертатись. Молодий козак не вірить, що швидко повернеться з походу, бо «кінь вороненький в воротях спіткнувся». Син не знає, чи вернеться живим, чи ляже в полі, а тому просить матір прийняти його кохану Марусеньку «як рідну дитину».
«Віють вітри, віють буйні» (пісня Марусі Чурай)
Літературний рід: лірика.
Жанр: літературна пісня про кохання.
Тема: відтворення страждань дівчини за своїм милим.
Ідея: возвеличення щирого почуття кохання.
Про твір: пісня передає почуття самотньої дівчини, яка страждає в розлуці з «милим, чорнобривим». Для неї це «люте горе», вона себе порівнює з билинкою в полі, що росте на піску, без роси, на сонці. Починається твір поетичним паралелізмом (дерева гнуться – сльози не ллються) і закінчується риторичними питальними та окличними реченнями.
Перегляньте відео:
Перечитайте твори, які вказано у конспекті
Виконайте тест:
Сайт "НА УРОК"
Завдання необхідно виконати до 26 квітня 15:00 Код доступу 407977
Успіхів!
____________________________________________________
Увага!!!
Додатковий тест "Підготовка до ЗНО" для тих учнів, хто хотів би удосконалити свої бали та хто не встиг пройти тести з літератури!!!!!
Сайт "НА УРОК" Завдання необхідно виконати до 18 квітня 15:00
Код доступу 655985
_____________________________________________________________________________
Завдання на тижень з 13 квітня по 17 квітня
(Сучасні літературні організації, угруповання, товариства, школи (відгалудження української літератури)
Діти, запитання із сучасної української літератури будуть на ЗНО.
Прошу звернути увагу на особливості і опрацювати матеріал
У кінці ХХ ст. процес оновлення української літератури набув значної сили. Зміни в суспільному житті країни, зокрема розпад СРСР, відбилися й на розвитку літератури.
Нове покоління письменників прагнуло подивитися на навколишню дійсність по-новому, а не під кутом зору соцреалізму. У літературі почали з’являтися нові теми, зрештою змінився й підхід до творчості.
Перегляньте відео "Топ -10 сучасних українських письменників"
Зверніть увагу, що основною ознакою сучасної літератури є її транснаціональний характер, що виявляється у спробі письменників-сучасників розв’язати глобальні вселюдські проблеми.
Сучасні українські письменники намагаються подолати «провінційність», «окремішність» нашої літератури. Тому оцінки художніх творів українських митців слова часто неоднозначні, іноді діаметрально протилежні.
Виникають сучасні літературні організації, угруповання, товариства, школи (відгалудження української літератури)
Опрацюйте матеріал:
АУП (Асоціація українських письменників) (1997)
Ідея утворення Асоціації українських письменників (АУП) виникла під час роботи III з'їзду Спілки письменників України в жовтні 1996 р. Літератори, незгодні з творчими та організаційними принципами й традиціями, «совєцького», як вони вважали, об'єднання письменників, подали заяви про вихід із СПУ.
Асоціація утворена 6-8 березня 1997 р. на установчих зборах АУП (118 учасників). До складу АУП увійшли, зокрема: Юрій Андрухович, Наталка Білоцерківець, Юрій Винничук, Василь Герасим'юк, Василь Голобородько, Сергій Жадан, Оксана Забужко, Олександр Ірванець, Іван Лучук, Іван Малкович, Володимир Моренець, Костянтин Москалець, Віктор Неборак, Юрко Покальчук, Ігор Римарук, Микола Рябчук, Дмитро Стус та інші.
Першим президентом АУП було обрано Юрія Покальчука, віце-президентами Володимира Моренця, Юрія Андруховича, Ігоря Римарука й Тараса Федюка.
13 листопада 1997 р. Міністерством юстиції України було зареєстровано Всеукраїнську громадську організацію «Асоціація українських письменників».
Протягом перших двох років Асоціація провела низку широких презентаційних заходів: у Львові — «Наші в місті», «Вогні великого міста», в Одесі —фестиваль сучасного українського мистецтва «Південний хрест», АУПівські фестивалі відбулися в Києві, Харкові, Чернівцях, Кіровограді.
Протягом 4 років АУПівці тричі ставали лауреатами Національної премії ім. Т. Г. Шевченка.
19 квітня 2001 р. Асоціація набула статусу Всеукраїнської творчої спілки.
За роки існування АУП до неї долучилися такі відомі українські письменники, як Василь Шкляр, Олесь Ульяненко, Марина та Сергій Дяченки, Мар'яна Савка, Маріанна Кіяновська та інші.
На сьогодні членами Асоціації є 158 письменників, що працюють у 17 регіональних організаціях України.
«Бу-Ба-Бу» (1985)
1985 року у Львові Юрій Андрухович, Олександр Ірванець, Віктор Неборак заснували літугрупування, яке назвали «Бу-Ба-Бу».
Віктор Неборак у своїй книжці «Введення у "Бу-Ба-Бу"» дає пояснення, що звукосполучення бу-ба-бу виникло як своєрідне складноскорочення слів бурлеск, балаган, буфонада і з того часу обростає новими значеннями. Основоположники літугрупування пояснюють, що бу-ба-бу — це стиль художньої літератури, де немає обмежень. Бубабісти вважають, що й політика, і економіка, і мистецтво можуть стати об'єктом естетичних зацікавлень, бо це є наше життя.
Період найактивнішої діяльності «Бу-Ба-Бу» (23 концертні поетичні вечори) припав на 1987-1991 pp. Апофеозом став фестиваль «Ви-вих-92», коли головну фестивальну акцію склали чотири постановки поезоопери «Бу-Ба-Бу» «КрайслерІмперіал».
1995 р. у львівському видавництві «Каменяр» вийшла книга «Бу-Ба-Бу». Бу-Ба-Бу заснувало свою Академію.
“Пропала грамота”
Літературне угрупування трьох київських поетів: Юрка Позаяка, Віктора Недоступа та Семена Либоня. Існувало в кінці 80-х – на початку 90-х рр. “Пропала грамота” була заявлена як авангардний проект. У 1991 р. вийшла книга з однойменною назвою. Книга “пропалограмотіїв” мала шалений успіх і колосальний резонанс.
«ЛуГоСад» (1984, Львів)
Літературна група, до складу якої входили Іван Лучук, Назар Гончар і Роман Садловський. Група заснована у Львові19 січня 1984 р. (датування за першою писемною згадкою назви в листі Н. Гончара до І. Лучука).
Назва складається з початкових літер прізвищ учасників: ЛУчук, ГОнчар, САДловський. Існують різні варіанти написання назви: ЛУГОСАД, Лугосад, ЛуГоСад, Лу-Го-Сад. Усі учасники групи народилися у Львові, в один рік закінчили Львівський університет (1986). Поетичний доробок лугосадівців найпоказовіше представлений у канонічному корпусі їхніх поетичних текстів — книжковому виданні «ЛУГОСАД: поетичний ар'єрґард» (1996), що складається з трьох частин: «Ритм полюсів» Лучука, «Закон всесвітнього мерехтіння»Гончара,«Зимівля» Садловського.
У лютому 1994 р. відбулася академічна наукова конференція «Літературний ар'єргард», присвячена 10-літтю ЛуГоСаду. Окремі вірші лугосадівців перекладені німецькою, польською, білоруською, словацькою, болгарською, англійською, італійською мовами. Із відходом Назара Гончара 21 травня 2009 року Лугосад перейшов в історію літератури.
Характерним є постмодернізм.
Постмодернізм (лат. post — після, за і франц. modernisme — сучасний) — напрям, який прийшов на зміну модернізму. Постмодернізм з'явився на Заході у другій половині XX століття і став визначальним напрямом в естетиці.
Сучасні літературні організації, угруповання, товариства, школи (відгалудження української літератури)
« Вісімдесятники »
Василь Герасим'юк, Ігор Римарук, Іван Малкович, Оксана Забужко, Оксана Пахльовська, Іван Козаченко
Національна спілка письменників України (НСПУ, оновлена в 1991 р. (І з'їзд), 1996 p. (II з'їзд), 2001 p. (III з'їзд)
Понад 1,5 тис. членів.
До 2001 р. - очолював Ю. Мушкетик,
з 2001 р. - В. Яворівський
Асоціація українських письменників (АУП), з 1997 р.
Понад 100 письменників, президент - Юрій Покальчук, згодом - Тарас Федюк
«Бу-Ба-Бу» (Бурлеск, Балаган, Буфонада), з 1985 р., м. Львів
Юрій Андрухович, Віктор Неборак, Олександр Ірванець
«Нова дегенерація», з 1992 p., м. Івано-Франківськ
Іван Андрусяк, Іван Ципердюк, Степан Процюк
«Пропала грамота», з 1991 р., м. Київ
Віктор Недоступ, Семен Либонь, Юрко Позаяк
«Західний вітер», з 1992 р. м. Тернопіль
Віталій Гайда, Борис Щавурський, Василь Махно, Гордій Безкоровайний
«ЛуГоСад», з 1986 р., м. Львів
Іван Лучук, ТІазар Гончар, Роман Садловський
«Червона фіра», з 1991 р., м. Харків
Сергій Жадан, Ростислав Мельників, Іван Пилипчук та ін.
Отже,сучасна українська література поєднує в собі вікові традиції і водночас це якісно новий продукт сучасного глобалізованого інформаційного світу.
Завдання для вас:
1.Опрацювати матеріал уроку.
2. Перечитати підручник з української літератури: с. 218 (увесь розділ).
3. Письмове завдання у зошит з літератури: закінчити речення (фото надіслати на мою електронну адресу):
1. АУП – це …
2. Назвіть 4-5 членів АУП: … .
3. Бу-Ба-Бу – значить … .
4. До угруповання «Пропала грамота входять … .
5. Назва «ЛуГоСад» утворилася від … .
6. Романи Ю.Іздрика: … .
4. Виконати тест. Сайт "НА УРОК"
Завдання необхідно виконати до 17 квітня на 20:00
Код доступу 450170 У тесті цитати з творів, думаю вам буде це цікаво! Прошу не забувати про академічну доброчесність !!!
Бажаю успіхів! Бережіть себе та цінуйте час!!
(Сучасні літературні організації, угруповання, товариства, школи (відгалудження української літератури)
Діти, запитання із сучасної української літератури будуть на ЗНО.
Прошу звернути увагу на особливості і опрацювати матеріал
У кінці ХХ ст. процес оновлення української літератури набув значної сили. Зміни в суспільному житті країни, зокрема розпад СРСР, відбилися й на розвитку літератури.
Нове покоління письменників прагнуло подивитися на навколишню дійсність по-новому, а не під кутом зору соцреалізму. У літературі почали з’являтися нові теми, зрештою змінився й підхід до творчості.
Перегляньте відео "Топ -10 сучасних українських письменників"
Зверніть увагу, що основною ознакою сучасної літератури є її транснаціональний характер, що виявляється у спробі письменників-сучасників розв’язати глобальні вселюдські проблеми.
Сучасні українські письменники намагаються подолати «провінційність», «окремішність» нашої літератури. Тому оцінки художніх творів українських митців слова часто неоднозначні, іноді діаметрально протилежні.
Виникають сучасні літературні організації, угруповання, товариства, школи (відгалудження української літератури)
Опрацюйте матеріал:
АУП (Асоціація українських письменників) (1997)
Ідея утворення Асоціації українських письменників (АУП) виникла під час роботи III з'їзду Спілки письменників України в жовтні 1996 р. Літератори, незгодні з творчими та організаційними принципами й традиціями, «совєцького», як вони вважали, об'єднання письменників, подали заяви про вихід із СПУ.
Асоціація утворена 6-8 березня 1997 р. на установчих зборах АУП (118 учасників). До складу АУП увійшли, зокрема: Юрій Андрухович, Наталка Білоцерківець, Юрій Винничук, Василь Герасим'юк, Василь Голобородько, Сергій Жадан, Оксана Забужко, Олександр Ірванець, Іван Лучук, Іван Малкович, Володимир Моренець, Костянтин Москалець, Віктор Неборак, Юрко Покальчук, Ігор Римарук, Микола Рябчук, Дмитро Стус та інші.
Першим президентом АУП було обрано Юрія Покальчука, віце-президентами Володимира Моренця, Юрія Андруховича, Ігоря Римарука й Тараса Федюка.
13 листопада 1997 р. Міністерством юстиції України було зареєстровано Всеукраїнську громадську організацію «Асоціація українських письменників».
Протягом перших двох років Асоціація провела низку широких презентаційних заходів: у Львові — «Наші в місті», «Вогні великого міста», в Одесі —фестиваль сучасного українського мистецтва «Південний хрест», АУПівські фестивалі відбулися в Києві, Харкові, Чернівцях, Кіровограді.
Протягом 4 років АУПівці тричі ставали лауреатами Національної премії ім. Т. Г. Шевченка.
19 квітня 2001 р. Асоціація набула статусу Всеукраїнської творчої спілки.
За роки існування АУП до неї долучилися такі відомі українські письменники, як Василь Шкляр, Олесь Ульяненко, Марина та Сергій Дяченки, Мар'яна Савка, Маріанна Кіяновська та інші.
На сьогодні членами Асоціації є 158 письменників, що працюють у 17 регіональних організаціях України.
«Бу-Ба-Бу» (1985)
1985 року у Львові Юрій Андрухович, Олександр Ірванець, Віктор Неборак заснували літугрупування, яке назвали «Бу-Ба-Бу».
Віктор Неборак у своїй книжці «Введення у "Бу-Ба-Бу"» дає пояснення, що звукосполучення бу-ба-бу виникло як своєрідне складноскорочення слів бурлеск, балаган, буфонада і з того часу обростає новими значеннями. Основоположники літугрупування пояснюють, що бу-ба-бу — це стиль художньої літератури, де немає обмежень. Бубабісти вважають, що й політика, і економіка, і мистецтво можуть стати об'єктом естетичних зацікавлень, бо це є наше життя.
Період найактивнішої діяльності «Бу-Ба-Бу» (23 концертні поетичні вечори) припав на 1987-1991 pp. Апофеозом став фестиваль «Ви-вих-92», коли головну фестивальну акцію склали чотири постановки поезоопери «Бу-Ба-Бу» «КрайслерІмперіал».
1995 р. у львівському видавництві «Каменяр» вийшла книга «Бу-Ба-Бу». Бу-Ба-Бу заснувало свою Академію.
“Пропала грамота”
Літературне угрупування трьох київських поетів: Юрка Позаяка, Віктора Недоступа та Семена Либоня. Існувало в кінці 80-х – на початку 90-х рр. “Пропала грамота” була заявлена як авангардний проект. У 1991 р. вийшла книга з однойменною назвою. Книга “пропалограмотіїв” мала шалений успіх і колосальний резонанс.
«ЛуГоСад» (1984, Львів)
Літературна група, до складу якої входили Іван Лучук, Назар Гончар і Роман Садловський. Група заснована у Львові19 січня 1984 р. (датування за першою писемною згадкою назви в листі Н. Гончара до І. Лучука).
Назва складається з початкових літер прізвищ учасників: ЛУчук, ГОнчар, САДловський. Існують різні варіанти написання назви: ЛУГОСАД, Лугосад, ЛуГоСад, Лу-Го-Сад. Усі учасники групи народилися у Львові, в один рік закінчили Львівський університет (1986). Поетичний доробок лугосадівців найпоказовіше представлений у канонічному корпусі їхніх поетичних текстів — книжковому виданні «ЛУГОСАД: поетичний ар'єрґард» (1996), що складається з трьох частин: «Ритм полюсів» Лучука, «Закон всесвітнього мерехтіння»Гончара,«Зимівля» Садловського.
У лютому 1994 р. відбулася академічна наукова конференція «Літературний ар'єргард», присвячена 10-літтю ЛуГоСаду. Окремі вірші лугосадівців перекладені німецькою, польською, білоруською, словацькою, болгарською, англійською, італійською мовами. Із відходом Назара Гончара 21 травня 2009 року Лугосад перейшов в історію літератури.
Характерним є постмодернізм.
Постмодернізм (лат. post — після, за і франц. modernisme — сучасний) — напрям, який прийшов на зміну модернізму. Постмодернізм з'явився на Заході у другій половині XX століття і став визначальним напрямом в естетиці.
Сучасні літературні організації, угруповання, товариства, школи (відгалудження української літератури)
« Вісімдесятники »
|
Василь Герасим'юк, Ігор Римарук, Іван Малкович, Оксана Забужко, Оксана Пахльовська, Іван Козаченко
|
Національна спілка письменників України (НСПУ, оновлена в 1991 р. (І з'їзд), 1996 p. (II з'їзд), 2001 p. (III з'їзд)
|
Понад 1,5 тис. членів.
До 2001 р. - очолював Ю. Мушкетик,
з 2001 р. - В. Яворівський
|
Асоціація українських письменників (АУП), з 1997 р.
|
Понад 100 письменників, президент - Юрій Покальчук, згодом - Тарас Федюк
|
«Бу-Ба-Бу» (Бурлеск, Балаган, Буфонада), з 1985 р., м. Львів
|
Юрій Андрухович, Віктор Неборак, Олександр Ірванець
|
«Нова дегенерація», з 1992 p., м. Івано-Франківськ
|
Іван Андрусяк, Іван Ципердюк, Степан Процюк
|
«Пропала грамота», з 1991 р., м. Київ
|
Віктор Недоступ, Семен Либонь, Юрко Позаяк
|
«Західний вітер», з 1992 р. м. Тернопіль
|
Віталій Гайда, Борис Щавурський, Василь Махно, Гордій Безкоровайний
|
«ЛуГоСад», з 1986 р., м. Львів
|
Іван Лучук, ТІазар Гончар, Роман Садловський
|
«Червона фіра», з 1991 р., м. Харків
|
Сергій Жадан, Ростислав Мельників, Іван Пилипчук та ін.
|
Отже,сучасна українська література поєднує в собі вікові традиції і водночас це якісно новий продукт сучасного глобалізованого інформаційного світу.
Завдання для вас:
1.Опрацювати матеріал уроку.
2. Перечитати підручник з української літератури: с. 218 (увесь розділ).
3. Письмове завдання у зошит з літератури: закінчити речення (фото надіслати на мою електронну адресу):
1. АУП – це …
2. Назвіть 4-5 членів АУП: … .
3. Бу-Ба-Бу – значить … .
4. До угруповання «Пропала грамота входять … .
5. Назва «ЛуГоСад» утворилася від … .
6. Романи Ю.Іздрика: … .
4. Виконати тест. Сайт "НА УРОК"
Завдання необхідно виконати до 17 квітня на 20:00
Код доступу 450170 У тесті цитати з творів, думаю вам буде це цікаво! Прошу не забувати про академічну доброчесність !!!
Бажаю успіхів! Бережіть себе та цінуйте час!!
________________________________________________________________________________
Увага, діти!
З понеділка, 6 квітня, завдання з усіх предметів задаємо на тиждень!!!
11-А та 11-Б класи Українська література
Завдання на тижень з 6 квітня по 10 квітня
Тема уроку: Сучасна українська література
Ми закінчуємо останню тему з літератури-ви знаєте, що ми , на щастя, матеріал вчили заздалегідь.
Далі буде тільки повторення та поглиблення вивченого, підготовка до ЗНО.
Слово вчителя
Формування сучасної української літератури відбувається під впливом важливих подій, що відбуваються в суспільстві.
1986 р. - аварія на Чорнобильській АЕС.
1991 р. - здобуття незалежності, початок розбудови нової суверенної держави.
2004 р. - Помаранчева революція, вибори Президента тощо.
З’являються болючі теми, які дали поштовх для народження нової генерації митців постчорнобильської епохи. Ця хвиля літераторів прагнула „зруйнувати Карфаген української провінційності” (Юрій Шевельов), тобто вивести мистецтво слова за межі політики, ідеологічних й адміністративних втручань у художню творчість, зробити його естетично самодостатнім; подолати комплекс меншовартості, другорядної ролі в історії.
Основні тенденції (характерні риси) сучасного літературного процесу
• Перехід від заідеологізованих схем „соціалістичного реалізму” до пошуку нових естетичних способів моделювання й зображення дійсності.
• Гостра постановка проблем вибору, повноцінного існування нації і свободи індивідуальності.
• Піднесення ролі українського слова в розвитку української нації.
• Мистецтво - поза політикою.
• Звернення до селянської тематики як прояв неповторності української духовності.
• Поява нових форм художнього мислення, форм й структури творчості.
• Повернення заборонених тоталітарним режимом літературно-мистецьких надбань минулих епох як створення нового погляду на історію України (твори Миколи Аркаса, Михайла Грушевського, Дмитра Дорошенка, Дмитра Яворницького; Пантелеймона Куліша, Івана Франка, Лесі Українки, Миколи Хвильового, Володимира Винниченка, Валер’яна Підмогильного, Григорія Косинки, Павла Филиповича, Михайла Драй- Хмари та ін.).
Знищення штучної „завіси” між розвитком української літератури на „материковій” Україні та в діаспорі. Друк творів письменників-емігрантів (Василя Барки, Уласа Самчука, Івана Багряного, Тодося Осьмачки, Яра Славутича, Євгена Маланюка, Олени Теліги, Юрія Клена, Богдана Бойчука, Юрія Тарнавського, Михайла Ореста та ін).
• Вихід двох антологій української поезії „Золотий гомін” (1991, 1997), де показана багата картина лірики XX ст., художніх систем, уподобань, напрямів.
• Функціонування модерного, неомодерного, заповідально-селянського, постмодерного дискурсів.
Опрацюйте відео:
Опрацюйте сторінки підручника з літератури - зі ст. 218 (сторінки 218-220 особливо перегляньте).
До 16 квітня на 12.00 !!!! Виконайте тест.
Натисніть ТУТ або ось код доступу 925889
Щасти вам!
__________________________________
Українська література
11-Б клас 2 квітня
11-А клас. 3 квітня
Тема Василь Стус "Господи, гніву пречистого..."
Аналіз поезії
Автор – Василь Стус
Тема: звернення ліричного героя до Всевишнього з проханням не осудити його за глибоку віру і надію, бо утверджує безсмертя людського духу.
Ідея: утвердження сили людського духу, прагнення не загубити у тяжких випробуваннях своєї самототожності, неповторності своєї долі.
Літературний рід: лірика
Вид лірики: філософська
Жанр: медитація (віршова молитва)
Художні засоби
Епітети: гнів пречистий; мале людське життя;
Риторичне звертання: Господи, гнiву пречистого;
Метафори: думою тугу розвіюю; надiєю довжу його в вiки.
У основу вірша ««Господи, гніву пречистого…»покладено канон, запропонований християнським богословом VІІІст. Іоаном Дамаскіном, як «сходження розуму до Бога, прохання потрібного в Бога».
“Господи, гніву пречистого…” характеристика Господи, гніву пречистого благаю — не май за зле. Де не стоятиму — вистою. Спасибі за те, що мале людське життя, хоч надією довжу його в віки. Вірою тугу розвіюю, щоб був я завжди такий, яким мене мати родила і благословила в світи. І добре, що не зуміла мене од біди вберегти.
У вірші “Господи, гніву пречистого” автор говорить про власну силу і незламність: “Де не стоятиму — вистою”. Він показує свою непідвладність обставинам, непорушність принципів за жодних умов. Тільки так можна зберегти моральну повноцінність.
У Богові та матері він бачить духовних провідників, котрі визначають внутрішнє обличчя людини. Адже для двобою з державою смерті потрібна незаплямована душа. Сила народжується у випробуваннях.
Ліричний герой протидіє внутрішній слабкості (“тузі”), щоб не зрадити духовному покликанню (бути таким, яким “мати вродила”), він сприймає трагічні обставини існування (“біду”) як спосіб вироблення внутрішньої сили. Бога, як символа совісті людської, віри в добро та справедливість, Стус згадує досить часто.
Поет звертається до Бога в часи, коли йому нестерпно важко, він шукає в ньому опори, дивиться на своє життя крізь призму Божих заповідей.
Тема Євген Маланюк "Уривок з поеми"
Аналіз поезії -ТУТ
Тема Володимир Сосюра "Любіть Україну!"
Завдання - прочитайте і опрацюйте ці поезії.З кожного вірша вивчіть по 6 рядків.
Успіхів!
________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Завдання до уроку
Українська література
19 березня 11- Б клас 20 березня 11-А клас
Рада вас вітати, дорогі діти!
Рада вас вітати, дорогі діти!
Сподіваюсь, що наш онлайн-урок пройде плідно!
Тож почнімо роботу!
Тема уроку : Іван Драч- невтомний шукач нового змісту нової форми в поезії. "Балада про соняшник" - поетичний роздум про суть мистецтва.
Григір Тютюнник .Життя та творчість." Вічна тема "любовного трикутника " у новітній інтерпретації ,образ любові як втілення християнської моралі у новелі "Три зозулі з поклоном"
Завдання
1. Запишіть у зошити з літератури тему уроку :)
2. Ознайомтесь з біографією митця ,
натиснувши : ІВАН ДРАЧ
4. Ознайомтесь з біографією митця , натиснувши
5. Виконайте обов'язково два тести
(реєструватися 1 раз, вказуючи чемно прізвище)
ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ на сайті "На урок" join.naurok.ua
Тест №1 join.naurok.ua Г.Тютюнник "Три зозулі з поклоном" пройти до
25 березня на 9 годину ранку- код доступу 276630
Тест №2 join.naurok.ua І.Драч "Балада про соняшник" пройти до 26 березня 10 година ранку код доступу 229408
Якщо виникнуть запитання-пишіть на електрoнну адресу або в VIBER.
Наступного уроку буде письмова робота. Прошу пам'ятати, шо всі ваші відповіді я фіксую і веду облік щодо вашої роботи.
Бажаю успіхів! Бережіть себе! Їжте вітаміни- це зміцнить ваш імунітет!!!
_________________________________________________________________________________
13 березня. 11-А клас
Тема уроку: "Дмитро Павличко. Вірш
"Два кольори". Ліна Костенко Роман "Маруся Чурай", вірш
"Страшні слова, коли вони мовчать..."
Завдання до уроку
1. Прочитати з підручника української літератури сторінки 158-161 та
179-188.
2. Прочитати твори:
Дмитро Павличко
. Вірш "Два кольори"
Ліна Костенко.
Роман "Маруся Чурай,вірш "Страшні слова, коли вони мовчать..."
2. Переглянути матеріал за посиланнями:
Виконати
домашнє завдання :
Вивчити напам'ять вірш
Вивчити напам'ять вірш
Ліни Костенко "Страшні
слова, коли вони мовчать..."
Прочитати твори:
Дмитро Павличко . Вірш "Два кольори"
Ліна Костенко.
Роман "Маруся Чурай,
Ліна Костенко вірш "Страшні слова, коли вони мовчать..."