8 КЛАСИ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА


8-А    та      8-Б КЛАС                       УКРАЇНСЬКА  ЛІТЕРАТУРА

Завдання на тиждень з 25 травня по 29 травня

Тема уроку:

Узагальнення вивченого. Підсумковий урок


1. Перегляньте відео. Повторіть матеріал уроку одного з улюблених ваших оповідань " Ьілий кінь Шептало"





2. Перегляньте весь матеріал уроків у блозі, повторіть . 

3. Виконайте інтерактивне завдання ТУТ
4. Виконайте  кросворд  ТУТ
                                 


Завдання на літо
 
Прочитайте літературу на літо. Список за посиланням ТУТ

Солнечное лето - Лето GIF картинки - поздравительные открытки

Успіхів!

_____________________________________________________________________________________

Завдання на тиждень з 18 травня по 22 травня
Тема уроку:
Узагальнення й систематизація вивченого. Контрольна робота за рік


Діти! Сьогодні ми повторимо матеріал, пригадавши твори та художні засоби(тропи).
Для цього виконаємо 3 кроки:


Крок 1 Опрацювати матеріал:

1. З якого твору уривок?

1.«То не грім в степу грохочу, То не хмара світ закрила,- то татар велика сила Козаченьків обступила».
(Пісня «Ой Морозе, Морозенку»).

2. «-Прощай, милий мій синочку, Та не забувайся, Через чотири неділеньки                                                                           Додому вертайся!».
(Пісня «За світ встали козаченьки»).

3. «Гей, козаки, Ви біднії невільники! Угадайте , що в нашій землі християнській за день тепера?»
            (Дума «Маруся Богуславка»).

4. «Привітай же, моя ненько! Моя Україно! Моїх діток нерозумних, Як свою дитину».
             (Т.Шевченко «Думи мої, думи мої»).
5. «Посадила стара мати Три ясени в полі. А невістка посадила високу тополю».
             (Т.Шевченко «Ой три шляхи широкії»).

6. «Була весна весела, щедра, мила, Промінням грала, сипала квітки, Вона летіла хутко, мов стокрила, За нею вслід співучії пташки».
              (Л.Українка «Давня весна»).

7. «Не поет, хто забуває про страшні народні рани, Щоб собі на вільні руки Золоті надіть кайдани».
               (Л.Українка «Давня казка»).

8. «Отепер Пузир нехай скаже: голяк масті, чирва світить! Ще поміряємось - хто голяк. Ні, братіку, потягайся ще зо мною. Хе-хе-хе!
                 (І.Карпенко-Карий «Сто тисяч»).

9. «Хлоп протестував, хлоп тікав на вільні землі, рятуючись, як міг, од панщини, лишаючи на рідній землі все дороге, усе миле його серцю».
                 (М.Коцюбинський «Дорогою ціною»).

10. «Великий султан Османів, володар трьох частин світу, ішов в облаках райської розкоші – з бідною дівчиною, з невольницею».
                  (О.Назарук «Роксоляна»).

11. «Шептало спинився, нашорошив вуха і сторожко скосив очі. Він був сам-самісінький на всю луку: мовчала трава, мовчало віддалік громаддя копиць, схожих на вершників, що поснули, усе потонуло в безобрійній , німій тиші».
                  (В.Дрозд «Білий кінь Шептало»).

12. «А третій не любив нічого : Він мовити красно не міг, Але задля діла святого І жив він , І в землю б поліг».
                    (В.Самійленко «Патріоти»).

2. Визначити вид тропів.

1. Над сизим смутком ранньої зими
    Принишкли хмари , мов копиці сіно.
                                             В.Симоненко.(Порівняння).

2.  Виходжу в сад,він чорний і худий,
     Йому вже ані яблучко не сниться.
                                               Л.Костенко.(Епітет).

3.   Співає, плаче Ярославна…
      «Полечу,- каже,- зигзицею,
      Тією чайкою-вдовицею,
      То понад Доном полечу».
                                           Т.Шевченко. (Порівняння).         
4.  Черніг сідає в чорний човен
     і ставить чорні ятері.
                                              (Епітет).

5.  Полин снігів повзе по видноколу.
                                              В.Симоненко.(Метафора).

6.   Тільки вітер креше іскри по стерні.
                                               Д.Фальківський.(Метафора).

7.  Гомоніла Україна,
     Довго гомоніла,
     Довго ,довго кров степами
    Текла-червоніла.
                                               Т.Шевченко. (Метонімія).

8.   Бо тисяча доріг, мільйон
      вузьких стежинок
      Мене на ниву батьківську веде.
                                              В.Симоненко.(Гіпербола).

9.   А я дивлюсь, поглядаю,
      Сміюся сльозами.
                                              Т.Шевченко. (Оксиморон).

10.  Вже таємничість повисла в повітрі,
       І серце полонив солодкий щем…
                                                 В.Підпалий.(Оксиморон).

11.  Ходить сон коло вікон,
       А дрімота коло плота.
                                           Народна колискова.(Персоніфікація).

12.  Без милого батько, мати-
       Як чужії люди,
       Без милого сонце світить-
       Як ворог сміється
       Без милого скрізь могила.
                                              Т.Шевченко. (Анафора).

13.   Ой роде ж мій, роде,
        Ой роде ж мій милий.
                                            Народна пісня.(Рефрен).

14.   Ніч темна людей всіх потомлених скрила
        Під чорні, широкії крила.
                                              Л.Українка.(Інверсія).    

Крок 2 Виконати тест . Контрольна робота за рік .Сайт "На урок" ТУТ

Завдання необхідно виконати до 20 травня 14:00 Код доступу 408407

Крок 3 ПОСМІХНІТЬСЯ
                                               
                                                  Успіхів і гарного настрою!

_____________________________________________________________________

Завдання на тиждень з 12 травня по 15 травня
Діти, вітаю вас!
Контрольна робота з етики - презентація з філософіїМи повторили з вами матеріал і настав час перевірити свої знання. Я впевнена, що ви досягнете чудових результатів.
Тема уроку:
Контрольна робота за ІІ семестр. Повторення вивченого


ROZETKA | Стенд Vivay Тарас Григорович Шевченко 89x54 см (1005 ...1. Більше дізнайся про Кобзаря , завдання "Тарас Шевченко" ТУТ

2. Виконати тест з сайту "На урок" Контрольна робота
Завдання необхідно виконати до 15 травня 07:00

Код доступу 332428
                                      
                                           Успіхів!


______________________________________________________________________
Завдання на тиждень з 04 травня по 08 травня

Тема уроку :


ВІТЬКА + ГАЛЯ, АБО ПОВІСТЬ ПРО ПЕРШЕ КОХАННЯ - Валентин Чемерис ...Образи Вітьки Горобця. Федька Котигорошка, Галі Козачок. ( Повість В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання») .Узагальнення й ситематизація вивченого за рік
Слово вчителя:
1.Згадаємо події твору:

1. Події відбуваються в селі  Великі Чаплі ( Так).
2. Головному герою Вітькові Горобцю16 років (Ні).
3. Котигорошко вважав себе знавцем-теоретиком у написанні віршів (Ні).
4. Товариші зняли з опудала сомбреро, щоб співати Галі серенаду (Так).
5. Серенада не розтопила Галиного серця, бо хлопці погано співали (Ні).
6. Зілля баби Векли не допомогло приворожити Галю, тому що Вітька відмовився його пити( Ні).
7. Вітька Горобець ішов  на перше побачення до Галі Козачок як на страту (Так).
8. Вітька з Федьком розчарувалися в Галі, бо дізналися , що вона пішла на побачення з іншим (Так).
9. Щоб помститися Петрові, хлопці відлупцювали його (Ні).
10. Вітька зрозумів, що теж подобається Галі, коли вона прибігла рятувати його зпідарешту( Так).
11. Коли Федько прийшов сватати Галю, її мама погодилася віддати дівчину (Ні).
12. На згадку про кохання Вітьки й Галі Федько залишив надпис на дереві:  «Вітька + Галя» (Так).

Пропоную охарактеризувати образи Вітьки Горобця , Федька Котигорошка, Галі Козачок :

2. Перечитайте характеристику героїв повісті 

Вітька – головний герой твору, що у свої неповні чотирнадцять років закохався у свою односельчанку Галю. «Вітька – високий, худий, з рідким білявим чубчиком – не міг і хвилини спокійно всидіти на місці. Запальний і рвучкий». В образі цього хлопця вбачаємо такі риси, як рішучість, наполегливість та доброта. Вітька цілеспрямовано йде до своєї мети, віддано бореться за своє щастя. Окрім цього він є чудовим та вірним другом.

Федько Котигорошко – дванадцятирічний друг Вітьки. Це «маленький товстий і флегматичний» хлопець, що мав прізвисько Жучок через свою смагляволицість. Хлопець був чудовий та навіть романтичний, адже саме він запропонував Вітькові освідчитись Галі серенадою. Він ще ніколи не закохувався, але був начитаною людиною, тому чимало читав про кохання: «Федько вибирав книги на свій смак і ковтав їх десятками. Міг терпляче лежати на одному боці цілий день і ще терплячіше читати семисотсторінковий роман». Окрім цього він був гарним другом, всіляко підтримував Вітьку у різних ситуаціях і прагнув завжди бути поряд: «Тільки носа не вішай. Он дід Свирид каже, що двічі не вмирати, а раз – не минувати».

Галя – гарна та приваблива дівчина, «тоненька немов вирізьблена», «в неї гарні чорні очі-оченята, такі жваві, й такі привабливі, і такі бездонні, що прямо диво дивне». Недарма у неї закоїхався Вітька: «Ех, Вітько, Вітько, гаряча твоя голова!.. І треба ж було тобі отак відчайдушно закохатися у Гальку Козачок!». Галя – дівчина смілива та відважна, «в свисті Галька могла заткнути за пояс будь-якого чаплівського хлопця!». Улітку підпрацьовує листоношею. Саме у цьому образі уособлюється ідеал української дівчини.


3. А ось перечитайте цитатну характеристику головних героїв твору.

Вітька Горобець
·         Вітька — високий, худий, з рідким білявим чубчиком — не міг і хвилини спокійно всидіти на місці. Запальний і рвучкий…
·         Він вродився балакучий, як сорока, може годинами безугавно тріскотіти.
·         Перше хвилювання потроху зникає. До хлопця знову повертається здатність мислити, говорити.
·         Вітька все кружляє й кружляє між вербами. На ньому нові (сині в смужечку) штани й жовті рипучі черевики. Рукава білої сорочки по-парубочому закачані по лікті. На голові — бокс (таки домучив клятий Левонтій!), білявий чубчик непокірно стовбурчиться.
·         Хлопцеві так хочеться утнути щось героїчне, щось таке лицарське. Безперечно, на очах у дівчини. Щоб побачила, який він сміливий та відважний.
·         Ой, який же ти замурзаний! — сплеснула руками. — І вуха у сажі, герою ти мій сміливий, орлику відважний! Ти, мов той лев, накинувся на вогонь.

Федько Котигорошко
·         Маленький товстий і флегматичний Федько мусив бігати за ним підтюпцем. Цей дванадцятилітній опецьок (якого за смаглявість по-вуличному називали Жучком), здавалося, не ходив, а котився на своїх коротеньких ногах. По-третє, старша Федькова сестра працювала бібліотекаркою в сільському клубі, і Федько змалку мав доступ до тих книжок, яких дітям суворі педагоги не рекомендували давати. Федько вибирав книги на свій смак і ковтав їх десятками. Міг терпляче лежати на одному боці цілий день і ще терплячіше читати семисотсторінковий роман, від обсягу якого у Вітьки йшов мороз по спині. І хоч часто Федько не розумів прочитаного, але це не відбивало в нього охоти до читання. Особливо багато читав Котигорошко про кохання і вважав себе в цім ділі знавцем-теоретиком.
·         Федько знову був Федьком: флегматичним, спокійним, добродушним і вайлуватим.
·         Що в мене на думці, те в тебе на язиці. Чистісінький тобі Вольф Мессінг!
·         Що він язикатий — знала, але щоб так складно небилиці плести… А щоки горять… Ах, які капосні щоки, так і горять, горять… Ну й утнув же Федько!



Галя Козачок
·         Раптом Вітька оторопіло застиг на місці: з бічної вулички, широко усміхаючись, прямо на них ішла Галя Козачок. Ні, вона не йшла, а наче аж пливла, ледь торкаючись землі стрункими ногами в білих черевичках та гордо несучи маленьку голівку з товстою косою.
·         Яка ж вона гарна!.. Куди він раніше дивився, куди?.. О сліпець!.. О великий сліпець!.. І добре, що хоч вчасно прозрів!
·         Ніби сонце вкотилося до сарая. На порозі з'явилася Галя Козачок.
·         Вона підходила до нього, струнка й висока, в білому-білому платті, зашаріла від швидкої ходи, а очі сяяли ніяково й радо.
·         Щоправда, Галя — дівчина не з лякливих. Сам Причепа колись потиснув їй руку і подякував за відвагу. Він тоді їхав велосипедом мимо колгоспної ферми, звідти вискочив бугай Кордебалет.

Петро Білий
·         Городом йшла Галя, його Галя із сином чаплівського фінагента Петром Білим! Вона весело сміялася до нього, і Петро теж сміявся. Отой завжди прилизаний, напахчений одеколоном мамин синок, Петро Білий. Отой Петро Білий, ябеда і боягуз, хвастун і брехун, якого Вітька терпіти не міг.
·         Боягуз він нікчемний, а не Петро! Хвастун заячий! Та зроду-віку не повірю, щоб Галя його покохала!


4.Зробимо висновок:

Серед усіх чудес світу найбільше чудо – це кохання. Якби запитали людину, чи згодна вона прожити життя, не пізнавши цього почуття, я думаю, бажаючих не було б. І навіть якби запропонували вибрати щось одне серед таких цінностей, як гроші, влада, слава й кохання, то переважна більшість вибрала б останнє.

А тепер починаємо повторення вивченого за рік.
Зверніть увагу, що деякі твори, які сьоогодні будемо повторювати, є на ЗНО!!!

5. Повторіть матеріал підручника сторінки 9-60

   Перегляньте це відео:


А зараз перевірте себе, виконавши вправу "Усна народна творчість" ТУТ

І ось  тепер ЗАВДАННЯ:

6. Виконайте тест з сайту "НА УРОК" ( повторення вивченого у 8 класі

Код доступу 585665

Завдання необхідно виконати до 8 травня 21:00

Наступні тижні буде контрольна робота за семестр та річна контрольна робота. Повторюйте матеріал.

                              Бажаю успіхів!
______________________________________________________

Завдання  на тиждень з 27 квітня по 30 квітня



Купити книгу Вітька + Галя, або Повість про перше кохання ...



Тема уроку: 

В.Чемерис. Життя та творчістьПовість "Вітька + Галька, або повість про перше кохання"- гумористичний твір про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору

1.Запишіть тему уроку в зошити з літератури

Учитель:

„Життя вимірюється не кількістю прожитих років, а тим, що встиг зробити, який слід залишив на землі, скільки добра подарував людям”,— так вважає відомий український письменник-гуморист Валентин Чемерис.
 І це дуже чітко вказує на якості особистості письменника, життєві пріоритети. З його іскрометною гумористичною повістю „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання” ми й розпочнемо знайомство на сьогоднішньому уроці.

2.Перегляньте буктрейлер



3. Прочитайте повість В Чемериса „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання” у підручнику з літератури на  стор 282 -288

4. А тепер перевірте себе, виконавши тренувальну вправу "Перевіряємо знання повісті В.Чемериса "Вітька + Галька, або повість про перше кохання"- натисніть        ТУТ.

5. Виконайте тест з сайту "НА УРОК"

Завдання необхідно виконати до 2 травня 10:00

Код доступу 442837
_____________________________________________________


  

Блог вчителя зарубіжної літератури Лозовер Елеонори Львівни ... Завдання на тиждень з 21 по 24 квітня

Тема уроку  Контрольна робота з теми:

"З української прози. 
Творчість Олександра Довженка («Ніч перед боєм»), Ніни Бічуї («Шпага Славка Беркути»), Володимира Дрозда («Білий кінь Шептало»)" 

Діти! Повторимо матеріал:
Виконайте тренувальне завдання і перевірте свої знання натиснувши  ТУТ
А зараз згадаємо твір О.Довженка "Ніч перед боєм".
Перевірте себе, натиснувши ТУТ

Узагальнимо свої знання, виконавши цей тест, будьте уважні!



Сайт "НА УРОК" Код доступу 789882

Завдання необхідно виконати до  27 квітня 09:00 

                                        Успіхів!
________________________________________________


ЗАВДАННЯ НА ТИЖДЕНЬ    З 13.04 ПО 17.04

ВІТАЮ ВАС, ДІТИ!
Тема уроку: Підтекст твору Юрія Винничука "Місце для дракона".
Парадокс:дракон Грицько- поет і християнин. Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника, князя
Запишіть у зошити тему уроку.


презентація на тему Юрій Винничук «Місце для дракона - повість ...УЧИТЕЛЬ:  Сподіваюсь, що вам цікаво було читати повість- казку Юрія Винничука "Місце для дракона"?
    ТакЦе дуже незвична оповідь, тому що авторові вдалося знищити стереотипи, які є в пересічного читача. Адже кожен із нас упевнений, що дракон є втіленням зла, а лицар-визволитель — добра. 
       Подивіться цей буктрейлер:




        Напевне ви  помітили, що добро і зло у повісті Юрія Винничука помінялися місцями: люди стали потворами, а дракон Грицько більше людина, ніж мешканці галицького князівства Люботин, де відбуваються події. 
Читаючи твір, ми розуміємо, що автор, змальовуючи персонажів, використовує алегорію. Словник дає нам таке визначення цього терміна: «Алегорія — спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями». Поміркуймо, у чому ж алегоричність образів казки-повісті «Місце для дракона»?

Юрій Винничук - Місце для дракона (скорочено) читати онлайн ...
    Головні герої твору Ю. Винничука — схожий на метелика добрий дракон Грицько, який пише вірші; мудрий пустельник, що навчає його грамоти, та хитрий князь, який прагне смерті чудовиська. 

На мою думку, в образі дракона Юрій Винничук зобразив щиру людину, яка не прагне робити іншим зла. Вона талановита, розумна, мрійлива, наївна та довірлива. 
Князь — утілення підступної, підлої людини, яка заради досягнення своїх цілей здатна йти до кінця, руйнуючи все на своєму шляху, навіть людські долі. 
    Такі особистості уміють увійти в довіру, а потім      зрадити друзів, морально знищивши їх.
 В образі пустельника змальовано досвідчену, розумну людину, яка уміє відрізняти добро від зла, бачити справжню сутність особистості, не зважаючи на зовнішність. Такі люди уміють навчати інших, піклуватися про них, це мудрі наставники, які люблять своїх вихованців та вірять у них.

Власне, в образах дракона та пустельника показані порядні люди, які не чинять зла, а роблять все для того, щоб світ став кращим. 

Змальовуючи образ князя, автор нагадує нам, якими не треба бути, а також указує на особистостей, яких треба уникати.
Розгляньте схему і зверніть увагу на проблематику твору:

Презентація з української літератури для 8 класу на тему "Юрій ...

Презентація " Юрій Винничук " Місце для дракона"
    Вважаю, що всі ми бачили у своєму житті й людей, схожих за характером на дракона Грицька, а також подібних до люботинського володаря чи на дбайливого пустельника. 

Мені хотілося б, щоб доля давала нам більше зустрічей із «драконами» та «пустельниками», а не з підступними «князями»!

Завдання до повісті-казки Ю. Винничука " Місце для дракона"

А ось завдання для вас від дракона Грицька!


1. Перечитати повість- казку.
2. Письмово скласти характеристику дракона Грицька, князя ,

Пустельника і надіслати фото роботи в зошиті на мою електронну адресу :                     lastivca2020kab11@ukr.net


3. Виконати тест. Сайт   "НА УРОК"   до 17 квітня на 10.00. 

Код доступу 998135

4.Намалювати ілюстрації до повісті, надіславши фото на мою електронну адресу:

lastivca2020kab11@ukr.net


Чекаю ваших робіт! Сумую за вами !
Бережіть себе!!! Натисніть ТУТ

citron

________________________________________________________________________________

УВАГА!

Даю тест повторно для тих, хто не встиг пройти попередній тест "Білий кінь Шептало" В.Дрозд.Для Даші і бажаючих перевірити себе.А також для учнів, які думають, що з неба посипляться оцінки.Ваші знання та оцінки  у ваших руках!!!

Натисніть - сайт "На урок". Код доступу  - 899972 

Завдання виконати (тест) до 8 квітня на  9.00


Бережіть себе! Сумую за вами!!!Які продукти потрібно їсти, якщо у вас суха шкіра - Здоровʼя 24


_________________________________________________________________________________

УВАГА!

З 6 квітня завдання з предметів задаємо на тиждень!!!

Українська література (з 6 квітня по 10 квітня)

Конспект уроку з української літератури. Юрій Винничук «Місце для ...Завдання  для вас, 8-А та 8-Б клас

Тема уроку: Юрій Винничук "Місце для дракона"- повість- казка про сучасний світ".Образи  твору

1.Слово вчителя
Дорогі діти !
Сьогодні на уроці  ми ознайомимося з цікавим твором українського письменника Юрія Винничука.



Юрій Винничук — представник старшого покоління сучасних письменників. Живе й працює в містечку Винники під Львовом. Виступав і виступає активним критиком влади та має власну чітко виражену соціальну позицію. Твори Ю. Винничука перекладалися в багатьох країнах світу, тому його добре знають за кордоном, а сам він є автором перекладів із кельтських, англійської та слов'янських мов. Мав прізвисько „Чемодан” за енциклопедичні знання та ще, кажуть, твори свої зберігав у чемодані, особливо ті, які не друкували. Щоб пробитися в літературу, вдавався навіть до містифікації — власні вірші видавав за переклади уявного середньовічного ірландського поета Ріанґабара. І це спрацьовувало! „Я друкував свої юнацькі вірші під виглядом перекладів з ірландської мови, бо іншого способу надрукувати їх не мав”,— згадує письменник.

А тепер перегляньте буктрейлер:

Історичний коментар 
              
      У Стародавній Греції був такий вираз: «Драконівські закони писані не чорнилом, а кров’ю», пов’язаний з діяльністю давньогрецького правителя Дракона (за іншими джерелами Драконта). Звід законів, уведений ним, передбачав надзвичайно суворі покарання – смертну кару – за провини.

     Вони настільки закріпились у тогочасному суспільстві, що відмінити їх не наважувались і наступні правителі Греції.
     Ось ми прослухали історичну довідку, як ви зрозуміли цю інформацію? Чи знаходите ви щось спільне між Давньою Грецією, казковим Люботином та нашим сучасним життям?

     Підсумок бесіди:

     Повість казка «Місце для дракона» алегорично розповідає про сучасне життя. Насправді в усі часи закон і правда залежить від тих, на чиєму боці сила. На жаль, для можновладців часто не важливо, що в багатьох випадках заради утвердження та підтримки їхніх законів ллється невинна кров.

Теорія літератури

Робота в зошиті (запишіть ці поняття в зошит)

Ми уже частково обговорили твір Юрія Винничук і можемо дійти висновку, що він підіймає неймовірно складні проблеми. Проте викласти такий серйозний зміст автор вирішує у формі повісті-казки.
Що ж таке повість-казка? Чим вона відрізняється від казки?



Повість — епічний жанр середнього розміру. Частіше за все їй відводять місце між романом і оповіданням.

Повість-казка, або казкова повість вирізняється тим, що в ній, як і в казці, багато вигадки та фантазії, але герої діють протягом тривалого часу.




Вчитель

     Всі ми любимо казки. Напевне ви пам’ятаєте, як їх вам розповідали бабусі, читали батьки або в дитячому садку.
А хто ж складає казки? (Фольклорні казки створені народом, а літературні написані конкретним автором)

Ми з вами уже знаємо, що письменники творять в межах певного напряму літератури. Як напрями літератури ви пам’ятаєте? (романтизм, реалізм, модернізм..)

Як ви міркуєте в якому напрямі написана повість казка «Місце для дракона»?

Підкажу, що цей твір фантастичний, проте написаний без прикрашування подій та вчинків, тому це реалізм. тому потрібно увести поняття «магічного реалізму», який є провідним методом творчості Юрія Винничука.

    Магічний реалізм – це реалізм, у якому органічно поєднуються елементи реального та фантастичного, побутового та міфічного, дійсного та уявного, таємничого. Магічний реалізм притаманний літературі Латинської Америки.
    Корисно запропонувати учням прикладами із тексту довести, що твір насправді відноситься до магічного реалізму.
 А  тапер прочитайте твір. Пропоную прослухати і аудіозапис 



А тепер  домашнє завдання 

1. Прочитати повість - казку Винничука "Місце для дракона". Підручник- стор.254-288
2. Записати в зошит характеристику цю:

Дракон Грицько(добрий,пише вірші,не хоче робити людям зла).
Пустельник(навчає грамоті,хоч і намагається врятувати Грицька,але з острахом,йому це не вдається).
князь(мріє,щоб Грицька вбив лицар Лаврін).
Місце:Галичина.
Час:Середньовіччя.
3. Опрацювати матеріали до уроку

Бажаю успіхів!

_________________________________________________________________

Українська література  

 1 квітня 8-Б клас  (5, 6 урок)  та  30 березня 8-А клас (1, 2 урок)

Гарного настрою вам, діти!

Тема уроку "Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника. Повість "Білий кінь Шептало". Алегоричність образу коня Шептало







        Наша розмова сьогодні про коней – розумних і вірних друзів, вічних помічників людини. Але не тільки про них. Цей урок розкриє перед нами неповторність кожної людської особистості; навчить бачити й розуміти відмінність іншої людини від себе. Цей твір в алегоричній формі порушує важливу проблему особистості в будь-якому суспільстві, проблему її внутрішнього роздвоєння.
Щоб краще зрозуміти зміст твору, ідейно-тематичне звучання, спробуємо проаналізувати його, залучаючи підготовлені вами повідомлення про білого коня. Цей урок змусить замислитися над тим, що кожна людина особлива, вона повинна мати власну думку, сприяти розвиткові в собі шляхетності, гордості, самобутності.
«Білий кінь Шептало» аналіз твору
    Тема «Білий кінь Шептало» : розповідь про буденне життя коня Шептала. Ідея «Білий кінь Шептало» : возвеличення гармонії, яка простежується у взаємостосунках людини і світом тварин.
    Основна думка: людина і природа — взаємопов’язані, бо становлять єдине ціле. Причина простатита раскрыта! Никогда невздумайте трогать ...
Жанр «Білий кінь Шептало» : оповідання.
     Головні герої «Білий кінь Шептало»: кінь Шептало, Степан





       Проблематика «Білий кінь Шептало» — людина в суспільстві; — свобода і неволя; — особистість і натовп; — дійсність і мрія.
Композиція «Білий кінь Шептало» Експозиція: знайомство читача з конем. Зав’язка: Степан з конем Шепталом вирушив за зеленим харчем для свиней.
Кульмінація: Шептало на волі, насолодження єю.
Розв’язка: повернення коня додому.
Лейтмотив твору: краса природи належить тому, хто її розуміє, цінує, вшановує.

Гифка лошадь конь гиф картинка, скачать анимированный gif на GIFER ...


 Образ білого коня Шептала — алегоричний. Він уособлює яскраву людську особистість, яка під впливом повсякденного життя втрачає свою індивідуальність, губить кращі риси свого характеру, пристосовується, починає діяти, “як усі”. Лише на мить вирвавшись із неволі, кінь відчув себе щасливим, але потім усе ж дійшов висновку, що краще бути покірним та слухняним під захистом сильнішого, надавати перевагу реальності, а не мрії.

Завдання до уроку

1.Опрацювати біографію письменника. Записати в зощит з літератури тему, ідею твору.
2. Переглянути ось цей буктрейлер:




3.Прочитати повість "Білий кінь Шептало"На сайті "НА УРОК"   виконати тест  до  5 квітня  23.00 

КОД ДОСТУПУ 488631

                 Бажаю успіхів!

Результат пошуку зображень за запитом фото смайлик дякую

         __________________________________________________________________

8 -А та 8-Б клас 16 березня


У зошити записати тему уроку


Ніна Бічуя "Шпага Славка Беркути"- повість про школу й проблеми дорослішання ,  роль батьків у виховання дітей


Завдання
1. Прочитати повість
2.Переглянути буктрейлер за посиланням
 https://www.youtube.com/watch?v=jvAUerAyeQc3.За посиланням на сайті "НА УРОК"
 https://naurok.com.ua/test/join
виконати тест до 17 березня  на 9.00 годину. Код доступу  586106